Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg lurer litt på hvor mye dere har betalt for bryllupet deres, eller hva budsjettet er? Vi har 45 gjester og skal betale 60 000 for mat, drikke, garderobeavgift og lokalleie. Det vil da holdes på fantastisk flotte Gamle Logen i Oslo, med servitører og det hele.På festen skal vi ha kontant bar, så folk må betale selv... Kjole, blomster, fotograf og klær til mannen er da ikke regnet med...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Det ble ca 1000 pr prs hos oss. Men vi hadde det på samfunnshus, og ordnet en del selv. Hadde tre dagers...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Vi blir ca 35-40 gjester og regner med ca 30-35 000 kr for festen. Skal ha den på en lokal restaurant i byen vi skal gifte oss. Da er det velkomstdrink, tre vinserveringer/evt øl til maten, kaffe/avec, og to drikkebonger. I tillegg regner vi et budsjett på 30-35 000 for resten. Så totalt kanskje 60-70 000 for hele opplegget. Har kjøpt gifteringene på forskudd så det kommer litt utenom. Har ellers fått kjøpt drømmekjolen brukt til 5000 kroner, så mye av det dyreste er i boks. Glad jeg skal gifte meg i en liten by, for både frisør og blomster er nesten halv pris av storbyen. Heldig og funnet en billig fotograf som ikke livnærer seg av bryllupsfotografering også. Så vi har fort spart en del penger på disse postene.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Hei, vi brukte ca 100 000,- var 38 gjester, benyttet et tidligere grendehus \ selskapsloklae som mer fantastisk her vi bor, klærne såarte vi ikke på, så det ble en 30 000 i klær til oss og to barn. Med all dekor, frisør kaker, mat og fri bar vipper vi litt over 100 000,- Vi var så heldige å få 30 000 av mine svigerforledre, resten betalte jeg, men det har jo blitt litt hver mnd så da er det jo greit,
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Vi må ut med 55.000,det er med lokalet,mat,alkohol,kjolen,brudepiker osv pluss hotell og fly Frisør og sminke har jeg gratis,er jo en kjempe utgift spart bare der.Vi har ca 75 gjester
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 26 gjester,festen på hotell, totalt komd et på 51.000 kr! Det er da inkl alt; blomster,klær ja alt som har med bryllupet å gjøre..
Dizzie_mortil3 Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Vet ikke totalregningen ennå....men i størrelsesorden 150.000!! Vi skal ha mange gjester, ca 75, og har prøvd å spare på enkelte ting, men siden vi er avhengige av å sette bort hele middagen så går det jammen kroner....*sukk*
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Vi blir totalt i underkant av 90 pers. Ca 65 av disse til middag, hvorav ca 10 barn. Resten til kaffe/fest. Vårt foreløpige budsjett ligger på 55-60.000. Flere poster på budsjettet vet jeg er satt altfor høy, så jeg tror vi skal klare å holde oss innenfor totalbudsjettet. De største postene er mat og alkohol. Sparer masse på å bruke vennetjenester til f.eks. hår/sminke, brudebukett, bryllupskake etc. Kommer trolig til å bruke en billig, men flink hobbyfotograf. Betaler ca 1000 for fotograferingen. Får da alle bilder på cd og kan lage takkekort og forstørrelser hvor vi vil.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2008 #9 Skrevet 7. september 2008 Vi skal ikke ha et "tradisjonelt" bryllup her hjemme med slekt og venner, men reiser til Florida, USA og gifter oss. Vi skal ha nærmeste familie med, men de betaler for reise og opphold selv. Skal ha et Disney-bryllup, så det er jo ikke det billigste, og har vel sånn røfflig regnet ut at selve bryllupet kommer på rundt 70 000,- (hvis dollarkursen holder seg;o)). Da er kjolen min ikl + regnet inn klær til mann og barn - men det er ikke ordnet enda, så vet jo ikke helt hva det vil komme på enda. Så det er jo dyrt for bare 17 personer;o) MEN vi får drømmebryllupet vårt, så da bruker jeg heller såpass mye penger på så få gjester enn samme beløp for å få en fest her hjemme jeg ikke vil ha;o) Da er jo selvsagt reise og opphold de tre ukene vi skal være i Statene utenom....;o)
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Det som er med er da: selve sermonien med prest, blomster, fotograf (da får vi fotografen med oss under hele vielsen, rundt 600 bilder på masterdvd med alle rettighetene til bildene + han redigerer endel bilder i sort/hvitt + s/h med noe farge), hår + sminke til meg og min forlover, middag + drikke (7-retters) i resturant på toppen av et kjempeflott hotell med privat rom som har utsikt til Magic Kingdom og fyrverkeriet om kvelden), limousine til oss + alle gjestene, egen bryllupsplanlegger, kake + champagne til egen "kakekuttingsermoni rett etter vielsen + fire netter på Disney-resort (må booke det for å få ha bryllupet der), da bryllupsnatten på et ekstra flott hotell;o)
bejb25 Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 har ikke giftet oss enda,men ettersom vi har regnet litt på det så kommer det seg på 40-50tusen. kjøper kjole på ebay,leier dress til ungene,kjøper en pendress til samboeren,ikke de dyreste ringene,tanta mi lager koldtbord så vi betaler bare for maten,leier lokalet og ordner alt der selv,skal ha åpen bar,men kjøper alkohol fra nå og ett år framover,så da blir ikke det en stor utgift der å da.... det trenger ikke bli så dyrt for å bli fint:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå