Gå til innhold

til dere som er hjemmeværende med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

får dere pensjonspoeng for å gå hjemme med barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det vil jeg ikke tro.

Skrevet

En får pensjonspoeng opp til minste barn er 7 år, dersom en er hjemme("omsorgsarbeider"). Hvertfall når en er alene, og vil tro det gjelder for alle.

Skrevet

Jeg fikk ett brev en gang der jeg ble informert om at jeg hadde fått pensjonspoeng mens jeg var i svangerskapspermisjon. Tror ikke det var full pott, men du får vel litt ja.

Skrevet

En får 3 poeng hvert år, frem til yngste er 7 år, dersom en er hjemme.

Skrevet

Dette er vel noe man får automatisk, eller må man opplyse om at man har rett på det?

Hvor mye utgjør 3 poeng? Tror kanskje jeg skal spare til min egen pensjon snart, sette av barnetrygda er kanskje gunstig?

Skrevet

man får automatisk pensjonspoeng for alle barn under 7 år

Skrevet

Ja vi får det. Hva betyr penger egentlig? Ingen får dem med seg i graven. Jeg skal være der for mine barn om vi så må bo i telt. ;) Vi klarer oss på mannens inntekt og KS, så kan jeg jobbe igjen ved en senere anledning. Barna er bare små en gang og det er for sent å angre senere i livet på at en ikke brukte mer tid sammen med dem.

Skrevet

Når man har barn under skolealder får (den ene av foreldrene?) pensjonspoeng tilsvarende omtrent 280.000 i brutto inntekt per år. Det spiller ingen rolle om man er hjemmeværende, jobber deltid eller bare har en dårlig betalt jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...