Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 får dere pensjonspoeng for å gå hjemme med barn??
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Nei det vil jeg ikke tro.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 En får pensjonspoeng opp til minste barn er 7 år, dersom en er hjemme("omsorgsarbeider"). Hvertfall når en er alene, og vil tro det gjelder for alle.
Soloho Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Jeg fikk ett brev en gang der jeg ble informert om at jeg hadde fått pensjonspoeng mens jeg var i svangerskapspermisjon. Tror ikke det var full pott, men du får vel litt ja.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 En får 3 poeng hvert år, frem til yngste er 7 år, dersom en er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Dette er vel noe man får automatisk, eller må man opplyse om at man har rett på det? Hvor mye utgjør 3 poeng? Tror kanskje jeg skal spare til min egen pensjon snart, sette av barnetrygda er kanskje gunstig?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 man får automatisk pensjonspoeng for alle barn under 7 år
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 Ja vi får det. Hva betyr penger egentlig? Ingen får dem med seg i graven. Jeg skal være der for mine barn om vi så må bo i telt. Vi klarer oss på mannens inntekt og KS, så kan jeg jobbe igjen ved en senere anledning. Barna er bare små en gang og det er for sent å angre senere i livet på at en ikke brukte mer tid sammen med dem.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Når man har barn under skolealder får (den ene av foreldrene?) pensjonspoeng tilsvarende omtrent 280.000 i brutto inntekt per år. Det spiller ingen rolle om man er hjemmeværende, jobber deltid eller bare har en dårlig betalt jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå