Gå til innhold

Andre som er ferdig med permisjonen?


vann123

Anbefalte innlegg

Jeg og pappan har delt permisjonen likt, med fem måneder til hver, så nå er jeg tilbake på jobb og han er hjemme. Noen andre som gjør det på den måten?

 

Vi har en ekstra utfordring siden småen ikke tar flaske, men pappa gir ham bare grøt og middag og frukt når jeg er på jobb, så får han pupp når jeg er hjemme. Han drikker melk av kopp og shotglass (akkurat passe for en liten munn... ), men det blir jo ikke de helt store mengdene av det...

 

Vet jeg har rett på ammefri, men det er jo ikke lønnet, og jeg har ikke videre lyst å bli trukket i lønn bare fordi jeg drar en halvtime tidligere hjem fra jobb...

 

Pumper meg et par ganger i løpet av dagen på jobb og tar melken med hjem i kjølebag så den kan brukes dagen etter. Har ingen planer om å gå løs på morsmelkerstatning så lenge jeg har nok melk og småen legger fint på seg!

 

Hvordan gjør andre det med permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du ikke har rett til ammefi med lønn? Vet at på min arbeidsplass har du rett på ammefri med lønn frem til barnet fyller 1 år. Etter dette har du rett på ammefi uten lønn. Jeg vet at vi har gode velferdsordninger på jobb, men hadde jeg vert deg hadde jeg sjekket en ekstra gang :-)

 

Lykke til på jobb, er glad det er over 6 måneder til jeg skal tilbake på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket flere ganger og flere steder. Ammefri med lønn er et gode man får i stat og kommune og en del større private bedrifter som har tatt det inn som en velferdsordninge, men man har ikke krav på det. Og jeg jobber for en liten bedrift som holder seg til loven - men ikke går noe særlig utover den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...