Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hos meg. Diare med friskt blod og slim. Skal bestille legetime. Lurer på om noen har hatt det uten at det var noe sykdom i bildet. er litt bekymret.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Det er mye det kan væra faktisk, både farlig og ikke farlig: - såre slimhinner i endetarmen . hemorider . blødende polypper ( utvekster i tamen) - emdetarmskreft Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig:)
Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Godt du skal bestille legetime, for det er helt umulig for noen av oss å vite hva det kan skyldes. Blod i avføringen kan være noe så harmløst som en rift i analåpningen, men det kan også være kreft i tarmen. Om blodet ligger litt på yttersiden av bæsjen og ser friskt og rødt ut, så er det stor sannsynlighet for at det bare er en rift. Håper du får svar hos legen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Hvis blodet er friskt er det sannsynligvis hemorider el. nederst i tarmen. Er avføringen svart er det gammelt blod som kommer fra lenger oppe og det er mer alvorlig. Sikkert ikke noe alvorlig:-)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Kan nok være magesår å.. min mor hadde d sånn og hun hadde blødende magesår
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Hvis en har magesår vil bæsjen bli svart! For da kommer det blod fra begynnelsen av fordøyelseskanalen, og blodet vil da bli fordøyd, og da blir det svart.. Altså så vil friskt blod i avføringen ikke komme av magesår... Men det må sjekkes opp, for alvorlig kan det være uansett.. Kreft i endetarmen feks er et voksende problem, og flere og flere rammes hvert år.. Men kan jo også være noe så harmløst som hemorider... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Om du har diare og slimete så kan det jo være at du har blitt sår og blør fra en rift, som flere sier. Jeg blødde, men det var etter hard avføring, minsten var vel 6 uker og jeg var selvsagt alene akkurat den helga. Fikk det sjekket opp hos lege og det var ikke noe farlig. Men er veldig smart å få sjekket det opp, ja. Ønsker deg lykke til, det går bra skal du se:)
*Super*Mamman* Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=3045&id=1589 Masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Jeg startet med blod og slim da jeg fikk påvist Ulcerøs colit. Smart å sjekke opp så du kan få hjelp før det evt blir verre. God bedring og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Er det blødende magesår...tro meg! Du vet det lenge før du har blod i avføring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå