Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Har nå gått på cerazette i ett år, og har nå "mensen" for tredje gang i løpet av dette året. Egentlig ikke noe å klage på, iforhold til hva andre opplever. Men når den først kommer så varer det leeeeenge; nå har jeg gått med bind i to uker og er mildt sagt drittlei. Blør ikke mye, akkurat nok til at jeg må bruke bind. Men j.... irriterende. Hva skjer hvis jeg bare slutter allerede ikveld? Blir jeg da kvitt blødningene i løpet av kort tid? Skal selvsagt gå over til et annet merke (Yasmin tenker jeg), men må skaffe meg resept først. Noen erfaringer?
suski22.12.08 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Hvis du slutter med cerazette nå, rett etter en blødning- vil du mest sannsynlig fortsette med blødningen i ca 4 dager og så blir den borte. Så vil du blø ca etter 1 mnd igjen. Kommer litt an på om den forrige blødningsperioden din startet når du hadde pilleopphold med cerazette eller om det er en gjennombruddsblødning. Grunnen til det er kort fortalt at ved et plutselig fall i progesteron tror kroppen at den menstruerer, og du vil blø. Ellers er det en helt normal bivirkning med cerazette, og jeg skjønner at du er drittlei :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå