Gå til innhold

Døde barn på internett ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og hopper mellom hjemmesider. Hoppingen må ha gått for fort, jeg kan ikke ha lest ordentlig hva som sto på forsiden - for det neste som dukket opp på skjermen min var bilder av et dødt barn, noen år gammelt. Ikke noe galt med bildene, men jeg ble ganske så fra meg. Har selv et barn på samme alderen, og jeg må si at jeg fikk lettere panikk - det er aldri godt å bli minnet på ens egen eller familiens forgjengelighet.

Er det vanlig å legge bilder av døde barn ut på hjemmesider? Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er vanlig og helt normalt. Det er for mange en terapi og bearbeiding å lage en minneside/hjemmeside for det barnet som ikke lenger er med dem. Du må skjønne det at for engleforeldre så er det barnet som ikke lenger er vid liv like vakkert som om det hadde levdt.

Det er jo deres barn og med det det nydeligste som finnes.

Det finnes også mange som ikke har noen bilder der hvor barnet levde, Men de er jo like stolt over avkommet sitt og vil vise de frem på samme måte som om det hadde vært vid liv. Dette er nok vanskelig å skjønne før man selv vært der.

Men derimot mener jeg at disse sidene bør ha en advarsel for sterke bilder slik at de som eventuelt vil inn å se er forberedt på at det kan være vanskelige bilder å forholde seg til.

Skrevet

Cat.68,

Hadde du likt at bilder av din døde kropp hadde ligget på nettet??

Bare et spørsmål, mener ikke noe vondt med det altså...

Skrevet

Nå har jeg gjennom erfaring fått et ganske så naturlig syn på døden. Hvis det hadde betydd noe for mine etterlatte å gjøre dette, at det på en eller annen måte hjulpet dem å infinne seg med at jeg ikke lenger var med dem,hadde jeg ikke hatt noe imot det.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg ei minneside med bilder av meg fra når jeg levde. Aldri etter at jeg var død!!!!!!

Men når det gjelder barn, så er det en slags trøst å vise verden dette nydelige barnet som var så høyt elsket og ønsket, å lage minneside på nettet.

En skremmende tanke for oss som har barn som lever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...