Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Minsten her har fått skarlagensfeber, noen som har noe kjennskap til dette? Er det veldig smittsomt? Kan vi regne med at de to store også får det? Han begynte med penicilin i dag, så håper han fort blir bedre...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Skarlagensfeber er ein form for halsbetendelse og er minst like smittsom. Dei trudde at niesa mi hadde hatt det, og når sønnen min plutselig fikk høg feber og var ikkje i form i det heile tatt og formen fulgte ikkje med når feberen gjekk ned så var me på legevakta og hadde utslag i halsen og fikk penicilin med ein gong. MEN det var ingen andre i huset som fikk det, me hadde da ein nyfødt heime, alle gjekk klar. Han trengte to kurar da, fikk først 7dagars som han avslutta på fredagsmorgon og søndags formiddag var det på'n igjenn....... 10 dagars kur på mandagen........ Alle sa til meg at eg måtte passe på ettersjukdommar, men legen sa at det trengte ein ikkje når det var behandla med penicilin, ungane var meire utsatt for ettersjukdommar etter vannkopper sa han. Det kan smitte men ikkje nødvendigvis.... God bedring også håpar eg ingen andre får det!!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Da krysser jeg fingre for at det går over etter denne første kuren.:-) Og for at ingen av oss andre får det....
dollylille Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 sønnen min hadde skarlagensfeber, og var ikke syk i d hele tatt, kun prikker, så tok noen dager før vi dro til lege. dette var i sommer, så trodde først d var noe han hadde reagert på ute. iallefall så ble ingen andre her hjemme eller i barnehagen smittet, og minstemann var da 5 måneder. så vet ikke hvor lett d smitter, jeg fhik iallefall intrykk av at d ikke smittet veldig fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå