Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Vi har lyst på en unge med en gang denne har kommet ut i verden. Hvor tett kan man klare å få ungene? Om man føder i januar, kan man klare å få en til på det samme året? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 kjenner flere med 11 mnd mellom ungene, finnes også noen av de her på dib. så om en får en i januar kan en rekke å få samme år- bare i desember. eller om ungen født sist er prematur...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Legene anbefaler at kroppen får hvile i ett år før man begynner å prøve igjen.
Sånn kan det gå Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Så en gang to brødre som det var 8 mnd mellom...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 En venninne ble gravid 6 uker etter fødsel. Ammet ikke.
Gjest Zima *pergo* Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Svigermor er født 25 mai... og broren hennes 16 juni året etter:-) Syns det er tett nok.. hehe..
Gjest Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Tetteste jeg vet om er under 8mnd mellom.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 8 mnd er jo umulig enkli da en går gravid i 9.... Siste må være prematur....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Vil du virkelig ha to på samme året? Tenk når de begynner på skolen da, da er de "like gamle" men likevel er den ene større enn den andre. Blir jo ikke som tvillinger selv om da på en måte blir behandlet som det. Kan vel medføre noen ulemper og utfordringer....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Du får lese litt inne på pseudotvillinger-forumet her på siden......
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 Har lyst til å ha to så tett som mulig. Passer så utrolig godt med ordningene i forhold til jobb, lønn, det at vi ønsker oss 4 barn tilsammen.. Jeg går i svangerskapspermisjon på den jobben jeg har nå i uke 24, har så foreldrepermisjon 3 uker før fødselen og et visst antall uker etter (har ikke bestemt meg for 100% eller 80% ennå) Om jeg blir gravid på nytt i løpet av foreldrepermisjonen, kan jeg gå rett over i svangeskapspermisjon om det passer seg slikt. Men da må jeg bli rimelig kjapt gravid igjen. Flere på jobben min som har gjort det. Tar ekstra utdanning på samme tiden. Nettstudier, kveldsskole og eksamen.. Ville passet helt perfekt!! Da hadde jeg sluppet å ta jobbe, studere og ha barn på samme tid. Kun studere og ha barn.. Dere ser vel den?? Mer inntekt, mindre stress, mer tid til barn.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 jeg er født i 5.juni, bror min 26.juni året før:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 jeg gikk ikke på noe prevensjon etter å ha født mini. ble gravid når han var 5 mnd og jeg ammet... så kan nok ta noen mnd å bli gravid igjen, og dessuten nå når du er skikkelig innstilt på dette, kan det også ta lenger tid. slapp av å ta det som det kommer!! Og du som skrev: at de anbefaler å vente i ett år før en blir gravid igjen" jaja, var gjennom en ganske tøff fødsel jeg da.. men legen sa hvis jeg følte for å bli gravid igjen måtte jeg bare det. og det gjorde jeg!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #16 Skrevet 5. september 2008 For din kropps skyld bør du vente et års tid før du blir gravid. Seks måneder hvis du vil unngå prematurfødsel.
mamma til twins Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 http://www.kvinneguiden.no/magasin/graviditet/-to_tette-_ikke_optimalt/29741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå