Gå til innhold

Levende musikk eller cd-spiller...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skikkelig trasig å komme i et bryllup der det ikke er levende musikk...? Jeg har så lite lyst å bruke tusenvis på et halvdårlig band som har spillepause på spillepause før de pakker sammen klokka 3... Skal jeg få levende musikk jeg er fornøyd med vil det koste flere titalls tusen sikkert :(

Har lekt med tanken på å leie en DJ, men vet ikke.. Det koster vel omtrent det samme, og han pakker sammen like tidlig. Kan jo lage fine spillelister selv.. Er bare redd for at det blir kjedelig uten live-musikk, og at det hele virker "billig"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i bryllup i helga, og erfarte nok en gang hvor mye musikken har å si for stemningen i bryllupet. Kjempemusikk og kjempestemning! Har vært i bryllup med "død" musikk, og stemningen blir deretter. Ikke kast bort penger på DJ i hvert fall. Vi hadde ganske dyr musikk, men det var verdt hvert eneste øre. Fått mange positive tilbakemeldinger på det i ettertid, og folk snakker enda om den stemningen det var i vårt...

Skrevet

Vi kommer til å lage oss spillelister og bruke enten iPod eller pc som vi kobler opp på et lydanlegg (som allerede finnes i lokalet vi skal bruke). Grunnen til at vi gjør det slik er at vi ikke vil bruke tusenvis av kroner på DJ eller band, går nok penger uansett. En annen grunn er at vi da får den musikken vi liker. I tillegg er det heller ikke plass til band der vi skal være. Sånn sett var det ikke et vanskelig valg i det hele tatt! :) Tror nok vi skal få en god stemning uansett, for det er en herlig gjeng som kommer! Gjestene er hovedsakelig venner (+ nærmeste familie, så klart), så vi trenger ikke ta hensyn til gamlisene. Hihi!

Skrevet

vi skal bruke anlegget som er i lokalet.. vi vil ikke bruke tusenvis av kroner på musikere eller dj...

Skrevet

Har tilgode og oppleve et bra band i et bryllup. Spilliste er håpløst!

 

En DJ leser dansegolvet og tilpasser musikken til gjester og liv. Vedk har som regel det aller meste av musikk. Jeg mener DJ er det aller aller beste, og selvfølgelig billigere enn et band.

 

 

Skrevet

Musikken er forøvrig en av de tingene man ikke bør kjipe på. Det folk husker er festen etterpå. Er den kjedelig så oppleves og huskes bryllupet som kjedelig.

Skrevet

Vet du? Noen ganger må man faktisk "kjipe" som du sier. Ikke alle har råd til å ha bryllup i 100 000 kroners klassen (vi er allerede oppe i 50-60 000, og må sette en grense der). Vi betaler alt selv, og jeg er bare student, så det sier seg selv at vi ikke kan gå helt over styr. Vi har holdt det meste på et minimun, kunne kanskje kuttet ut noen gjester, men vi synes det er viktigere å feire dagen med de fleste av vennene våre enn å ha levende musikk i bryllupet. Og som jeg sa over her: jeg er ikke det minste i tvil om at vi kommer til å få en fantastisk kveld med god stemning med de folkene som kommer! :)

Skrevet

Det er sant... Men det er nok områder man kan spare inn på som ikke har like stor betydning som musikken, som feks bryllupskaka, type velkomstdrink (jukse-champagne i stedet for ekte), servietter fra binders i stedet for løiten. Kanskje musikken er en av de plassene man IKKE bør spare... Jeg har ikke lyst til at festen skal bli "dø" fordi musikken er kjip...

Skrevet

Ja det har du rett i. Noen ganger må man kjipe på noe. Men for meg (altså meg personlig) er festen etterpå det aller viktigste. Jeg velger heller en billigere forrett eller hovedrett for å være sikker på at musikken blir bra.

 

Men det komme rjo selvsagt ann på hva man ser på som viktig. Noen synes middagen er det viktigste, andre (som meg) synes festen etterpå er viktigst.

Skrevet

Vi kjører garantert Ipod og anlegg! Tror det blir bare myyye kulere og bedre stemning enn med band ;P

Vil man ha stemning så er det alltids bare å spille noen 80-talls klassikere eller norske sanger som folk kan (etter festen har vart en stund) og da skal jeg love deg det er hæla i taket!! hehe, ikke min favorittmusikk, men det må jo være litt av alt + noen slow dance sanger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...