MissAntrop Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hun kom hjem fra barnehagen med feber på onsdag, litt feber i går, rundt 38, og var veldig urolig i natt, sov max 1 time i strekk før hun våknet, slik holdt hun på fra kl 2400-0500. Sov 2 timer i bilen i dag og virket i bedre form etter det. Drakk litt og fikk spist litt spaghetti. Da hun skulle legge seg virket hun medtatt og sløv, men usikker på om det var fordi hun var trøtt eller om det var pga feber. Hadde da 38,8 og jeg ga henne en paracet. Det er nå 2 timer siden og jeg var opp og kjente på henne og hun virket fortsatt varm. Bør jeg vekke henne og ta tempen på nytt? Jeg har en lei tendens til å tenke det verste og er derfor redd for hjernehinnebetennelse. Må legge til at hun er 17 mnd og at vi har vært hos legen som sier det bare er et virus, ikke noe bakterielt.
hallais Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Ikke uvanlig at de har litt feber da..en paracet virker i ca 4 timer tror jeg, så du kan jo ta tempen, om ikke annet for din egen del.. 38,8 er jo ikke så mye til et så lite barn. Min helsesøster sier det ikke er nødvendig med paracet før over 39 og at ingen grunn til bekymring før over 39 i tre dager.. men er du bekymret for hjernehinnebetennelse kan du jo bøye litt på nakken, sjekke for utslett etc.. Men det er nok mest sannsyligvis bare som legen sier. Men skjønner deg godt, er ofte bekymret for mine små : )
MissAntrop Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 Tusen takk for svar. Lurer på om jeg bør vekke henne i natt for å ta temp og sjekke tilstanden, eller bør jeg bare la henne sove?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 du kan jo gå inn å kjenne på henne en gang i løpet av natten hvis du er bekymret. lillegutten min våkner og gråter hvis han får høy feber. da han var syk sist, så fikk han paracet da han la seg på kvelden. han hadde over 39. og når paraceten hadde gått ut av kroppen og feberen steg igjen så våkna han og var lei seg. hver gang. Når han begynte å bli bedre og ikke hadde feber på natta så våkna han ikke.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Ville ikke vekt henne, men kjent på henne. Unngå å ha så mye klær og dyne på. Jeg har ofte hatt mine gutter i sengen med meg hvis de er syke :-) Lettere å ha "kontroll".
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Når det kjem til feber og ungar så er det ikkje tallet på febermålaren som avgjer om det trengs paracet el ikkje. Ein unge kan vera veldig sjuk med 38 i feber og heilt frisk med 40, Lurar eg på om ungane har feber så sjekkar eg tempe også ser eg ann formen. Begge mine har har hatt 40 i feber me springer rundt som vanlig og kranglar med meg. Også har begge hatt 38 men bare sitte og kopa ut i lufta. Dattera mi har faktisk hatt 38,5 i feber, vert i fin form men blir lagt inn på sjukehuset for det, var kun ei natt men ho hadde viruslungebetendelse, hadde faktisk RS samtidig........ Det merkar du fort for da hostar dei noko heilt ekstremt, så det trur eg ikkje det er sida du ikkje skriver noko om det. Så feber trenger ikkje bety noko i det heile tatt, det er allmenntilstanden som avgjer, det er avgjerans for legen også...... Det går sikkert over snart. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå