Gå til innhold

redusert overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg lurer på følgende:

kan man tjene fribeløpet på ca 36 000 kr før man begynner å bli trekt i overgangsstønaden? grunnen til at jeg lurer er at jeg ble begynt trekt fra første dag (er bare vikar og vet derfor ikke hvor mye jeg får hver mnd) og at det da bare ble fortatt et trekk som tilsvarte den første lønningen. jeg ga beskjed om at jeg bare ville tjene denne summen i ca 2 mnd, men etter det ville jeg ikke få mange kr i inntekt.

en annen jeg har snakket med fikk først redusert overgangsstønaden ETTER at hun hadde tjent fribeløpet. hva er rett her?

håper noen kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En trenger ikke engang gi beskjed til NAV før en tjener over "fribeløpet" på ca 36 000,-. Det er hva de har sagt til meg.

Men jeg vet at det har vært sånn, at de trekker fra første tjente krone.

Jeg vet også at de som jobber på NAV, ikke alltid vet sine egne regler. Jeg har måttet fortelle dem reglene, flere ganger;)

Skrevet

Oiii, forskjellig regeltolkning rundt om ja...Jeg fikk beskjed om at de 36000 må være fordelt utover året, og at hvis man tjener ujevnt må man levere lønnsslipp til NAV hver mnd. Jeg ble så lei alle vedtakene at jeg likevel bare meldte fra hver 3. mnd eller så, og så regnet de ut om jeg skyldte dem noe i etterkant, som de så trakk på neste OS (hadde da allerede redusert OS, ikke full). Merkelig nok fikk jeg ikke noe ekstra dersom det gikk i deres favør da..mystisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...