Gå til innhold

Lege eller jordmor??


Happy Minni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er vanlig med første time rundt uke 10. Noen løper rett til legen med en gang de finner ut at de er gravide.

 

Hvis du vil ha jordmor må du være veldig tidlig ute, ihvertfall her i Trondheim.

 

Jeg vil anbefale deg å gå til jordmor. Hun har mye bedre tid enn fastlegen, og har mer tid til å snakke. Hun skjønner bedre at man kan være bekymret, og tar seg tid til å svare på spørsmål. Hun sender deg til lege eller andre undersøkelser hvis du må.

 

Jeg følte at jeg ikke ble tatt seriøst av fastlegen, hun hadde veldig dårlig tid, svarte ikke på spørsmål jeg hadde eller noe. Der er det fortest mulig inn og ut. Ingen forståelse for bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv lege og må si meg enig med sol. Jordmødrene har nok bedre tid og kunnskap om de små bekymringene gravide har. Men kommer nok selv til å gå til både lege og jordmor, f.eks 2. hver gang. Da får man litt av begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk også til både lege og jordmor, synes jeg fikk mest utbytte av å gå til jordmor. ville hatt et veldig slitsomt og bekymringsfullt svangerskap hvis jeg ikke hadde hatt jordmor, så jeg håper du er tidlig ute og får plass hos en god jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...