Gå til innhold

noen som vet dette???


mumitrollet

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hørt at kvalme er et godt svangerskapstegn. Tenker da på mindre abortfare. Noen som vet om dette er tilfelle eller om d bare er noe folk tidligere innbilte seg.

Takknemlig om noen som har peiling svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal ikke si at jeg har peiling, men dette med kvalme varierer fra person til person, noen er sykemeldte i månedvis pga av kvalme, noen kjenner det bare såvidt.

tror nok det er bare noe folk sier...

en annen ting jeg har hørt, er at hvis man er mye kvalm så er det jente, mindre kvalm så er det gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hørt dette ...

men det er nok bare "kjerringråd"

jeg var ikke kvalm andre gang og fikk en sunn og frisk gutt:) han har egentlig aldri vært noe sykt i sine 4 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at det er noe slikt. Alle lege- og jordmoruttalelser jeg leser på nettet om symptomer (og jeg har lett litt fordi jeg var nervøs) sier at symptomene er sekundære, legen min sier noe tilsvarende.

 

Men, jeg leste i det legen min så sarkastisk kaller "den medisinske journalen dagbladet" at mye kvalme betyr jentebaby... Men det er visst ikke egentlig grunnlag for å si det heller.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier har faktisk vist at mye kvalme er vanligere ved jentebabyer. Men det betyr jo ikke at man ikke kan være det hvis man bærer på guttebaby også.

 

Mye kvalme tyder på høyt nivå Hcg, noe som tyder på god morkakefunksjon, evt flerlingesvangerskap. Det betyr at det er sett noe mindre risiko for spontanabort ved mye kvalme pga at morkaken fungerer bra. Men NB! det betyr ikke at lite kvalme er et dårlig tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, det var jo informativt. Antar legene er forsiktige med å svare det fordi gravide uten symtomer blir redde om de hører det. Selv har jeg få symptomer foreløpig, (5+2) men tror det går bra likevel. (bank i bordet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og hørt det med at dersom en er kvalm så blir det ofte jente. Forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg jente. Da var jeg så og si ikke dårlig i det hele tatt, så nå slår jo tanken på tvillinger meg.....vi har det i familien. Men, det skal jo sies at jeg ikke er mer kvalm enn at jeg føler meg uggen. Ingen tegn til å brekke meg eller følelse av å kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...