Gå til innhold

Noen med erfaring?? Gravid fort etter SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet min lille aprilspire på tirsdag, 6-7 uker på vei:-( Blør litt fortsatt, men merker det blir mindre og mindre. Har ikke tatt utskraping da kroppen ordnet opp selv!

Det eneste jeg tenker på nå er å bli gravid igjen, så vi tenker å prøve til med en gang blødningene har stanset! Noen som vil dele sin erfaring med å bli gravid fort etter en SA? Tar det lang tid før en grav.test vil vise positivt? Når kom EL? Blødde dere lenge? Har hørt at noen blør så lenge at EL er over når blødningen har stanset slik at de må vente til neste pp...

Huff, ble mange spørsmål her:-)

Håper noen kan svare meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, vil først si at det var trist at du mistet - det er en opplevelse jeg ikke unner noen.

Jeg mistet i mai, var da 6/7 uker på vei som deg. Kroppen ordnet opp selv og jeg blødde som en litt lang mens. Ca 8 dager. For min del tok det lang tid å få eggløsning igjen. Jeg var temmelig desp etter å bli gravid igjen og hadde kjøpt el tester. Testet og testet uten resultat. Gav opp hele prosjektet og dro på ferie i begynnelsen av juli. 31. juli testet jeg positivt, var da ca 3/4 uker på vei:) Ble veldig overrasket, hadde ikke hatt noen tegn på el, som jeg normalt merker ganske godt. Nå er jeg 9+1 og alt ser ut til å være bra med den lille.

Skrevet

Huff, det var en utrolig vond opplevelse ja! :-( Godt å vite at jeg ikke er alene!

Gratulerer med ny spire:-) Håper den sitter til meg også snart!

Men kan man stole på EL tester etter en SA da? Vi satser på sengekos hver dag fremover for å være på den sikre siden:-)

Skrevet

har ikke erfaring men kan fortelle det jeg har hørt:

etter en SA kan testen vise falskt positiv i månedsvis etterpå...

etter en SA er det lett å bli gravid, men det er også lettere å miste, fordi festegrunnlaget er dårligere

uff, nå var jeg lite oppmuntrende :(

Skrevet

dette fikk jeg vite noe om hos legen i dag....man bør alltid vente en mens før man prøver igjen...for hormonnivåetmå nå å komme i lage igjen...og slimhinnene skal bli normale igjen....det sies at det er enklere å bli gravid når man nett har mistet,men dette har jeg ingen erfaring om...når vi mistet i uke 6 viste graviditetstesten neg uken etterpå.........lykke til=)

Skrevet

vi har mistet to ganger, des.- 07 og april- 08. etter 1. spontanabort var syklusen i riktig gjenge, men fikk mensen 2 ganger før jeg ble gravid. etter 2. spontanabort som medførte utskrapning fikk jeg mensen igjen etter 5 uker og deretter var syklusen i gjenge igjen. ble gravid etter 2 mens denne gangen og. var hos spes.gyn etter 2. spontanabort for å sjekke at alt så bra ut innabords. hun sa man bør vente 1 mens før man prøver å bli gravid igjen, i tillegg til at det kan være spor etter SA, særlig dersom den medførte utskrapning, i 3 mnd. ble forholdsvis raskt gravid etter begge SA som du ser. 1. graviditet kom etter 8 pp. nå er jeg 10+5, og har sett hjertet slå på tidlig UL både da jeg var 7+2 og 10+1, så begynner å tillate meg å drømme om at det skal gå bra denne gangen...

det er utolig sårt å miste, men nå, såpass lenge etter, trøster jeg meg med at det sannsynligvis var noe galt med spiren...

lykke lykke til!!!

Skrevet

hei.. jeg mistet første gang i 31 oktober 07, ble fort gravid igjen men mistet i begynnelsen av januar..

ble gravid mnd etter og nå er jeg gravid i uke 33 med termin 31 oktober...

så d kan gå fort... men d er nok lurt å vente en pp for å få alt ut og få skikkelig gang i systemet... jeg vet d ikke er lett...

synd å høre du har mistet. unner ingen å miste.... :) men ikke gi opp, den sitter nok neste gang:)

lykke til:)

Skrevet

Takker for gode svar :-) Ser de fleste anbefaler å vente 1 pp før vi prøver til igjen.... Men det tror jeg blir VELDIG vanskelig! Har jo hørt av mange, også leger/gynekologer, at det er bare å kjøre på! Man blir ikke gravid før kroppen selv er klar for det... Huufff, så vanskelig!!! Har litt tid enda før vi bestemmer oss hva vi skal gjøre!

Skrevet

Hei :) jeg mistet på juli (var da bare 4 uker på vei, så det var mer som en forsinket mens med positiv graviditetstest), så ble jeg gravid med engang etterpå. nå er jeg 6 + 2 og alt ser bra ut.

Jeg fikk beskjed av gyneokologen at det bare var å sette igang med engang :)

Skrevet

Ååååå, så gode ord, nå ble jeg glad:-) Blødde du lenge? Tok det lang tid før du fikk EL? Var det du selv som måtte bestille deg tidlig ul? Her ble det mange spørsmål... Håper du har tid til å svare:-)

Skrevet

Heisann.

Jeg mistet i slutten av juni,var 6 uker på vei ca. Blødde i en uke etterpå og hadde eggløsning med en gang etter blødning! Er nå i ellevte uke!

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer :-) Håper jeg følger dine sko!! Brukte du EL-test? Hvilken?

Skrevet

jeg mistet når jeg var 8 uker på vei.....var langt nede. Vi brukte nesten 14 mnd på å få det til igjen. Men jeg tenkte mye på det, var helt sikkert med å påvirke det en del! Etter lang tid tenkte jeg ikke så mye mer på det og da gikk det fort, så var jeg gravid igjen!

Kroppen regulerer det selv tror jeg!

Lykke til!!

Skrevet

Hei gjen. Nei,jeg brukte ikke EL-test. Kjenner det godt på kroppen min når jeg har eggløsning. Brukte billig-test(billigetester.no)etter 14 dager for å sjekke om hcg-nivået var gått ned,det var negativ test. Siden jeg hadde flere tester liggende, tok jeg en ny en stund etter det igjen. Da var det en svak strek som bare ble sterkere for hver dag:-) Har sett knøttet på ultralyd,var litt vanskelig å tro at det virkelig var sant!

Slapp av så godt det lar seg gjøre og kos deg med din kjære, så ordner det seg nok for deg. Det er så veldig leit å miste, men vet også at det er veldig vanlig og at mange svangerskap ender i abort uten at den gravide engang vet om det, men tror det er en litt forsinket mens...Det går sikkert bra neste gang!

Hilsen

Skrevet

svarte deg,men det kom et hakk over forrige innlegg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...