♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Ikke så stø på etikette ved brylluper, jeg... Så jeg lurer på følgende: * når man er invitert til kaffe og fest på kvelden, bør en da pynte seg for å se på vielsen i kirken? Kommer til å være litt i byen før vi drar hjemom før festen. * Hvor stor gave gir man? Vi er _blakke_ for tiden... Forventes det stor gave når man er bedt til kaffe? Hva regner du som en rimelig sum å bruke på gaven?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Den ene gangen vi var invitert slik, hadde jeg på bunad fra vielsen til festen.... Vi var en vennegjeng som gikk ut å spiste sammen mens bryllupsmiddagen pågikk, så vi var jo da en del folk som var ganske stivpynta. Vi ga gave for ca 500kr. Det var det vi hadde råd til da, og nå.....
Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 En gyllen regel er at gaven skal gjenspeile summen av det som en kuvert koster. Dette gjelder vel mest hvis man skal i middag. Men ville nok brukt en 300 kr på gave til kaffe. Det er jo fint om man er pyntet i vielsen, enten man skal i kaffe eller middag:) Sikkert ikke så hyggelig for brudeparet å se at folk har på seg vanlige klær. (om de legger merke til det da;)) Selv syns jeg uansett det er fint å pynte meg, særlig når jeg vet at andre også er pyntet.
Sweet caramel Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Du må ikke pynte deg for bare kirken. hva med å ta på en anonym eller pen jakke over hverdags klærne, slik at du slipper å føler deg upyntet? Eller noe pene hverdags klær feks? Ca 300 er vel fint å gi, siden du kun skal til kaffe.
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 *opp med deg*
*Rutletutt* Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde ikke pynte-pyntet meg for å gå i kirken, nei - men tatt på meg noe "anstendig" (ikke jeans og t-shirt liksom;o)) Da vi var kaffegjester i bryllup for noen år siden gav vi 500,- i gave, halvparten av det vi ville gitt om vi var invitert til middagen - det var det de andre kaffegjestene gjorde også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå