Gå til innhold

Kan man farge håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst å stripe håret snart. Har dere lest noe om det? kanskje ikke bruke bleking, men farge det lysere? noen som vet hva som er anbefalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan fint både bleke og farge håret.

men håret ditt kan reagere annerledes på kjemikaliene når du er gravid, så vær litt obs på det! har hørt historier om folk som blir gulerot og grønne i håret.. hihi

men fortell frisøren din at du er gravid, så tar de hensyn. de kan dette vettu:D

Skrevet

Mener å ha lest at en helst ikke skal farge håret under et svangerskap. I alle fall ikke helt i starten mens fosterets organer dannes. Men de kommer sikkert an på hvem du spør... Har lest at økologiske frisørsalonger reklamerer med at gravide gjerne kommer dit for skånsom farging... Men økologiske salonger kan ikke tilby bleking tror jeg.

Skrevet

Vi farger håret på gravide,men hvis man farger så må man være klar over at hormoner kan spille oss ett lite puss...med røde og grønne nyanser...

Men vi bruker å anbefale striper. Å stripe håret eller bleke noen striper kan være ett alternativ dersom du ønsker å gjøre noe med håret under svangerskapet

Skrevet

tror ikke det er lurt med kjemikalier sånn når man er gravid, vet de fleste ikke tenker på sånn. Håret blir sikkert fint, men man vet faktisk ikke hvilke konsekvenser det kan få for babyen. Better safe than sorry synes jeg, men ditt valg... ( :

Skrevet

det som er farlig er hvis fargen er i hodebunnen,da KAN en liten mengde gå inn i blodomløpet og til babyen...men det er snakk om SMÅ SMÅ mengder...

derfor anbefales striper

Skrevet

har hørt eller lest at man ikke bør farge eller bleke håret i 1.trimester, eller helt på slutten av svangerskapet

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Jeg farger etterveksten min, allerede gjort en gang i 1 trim.

Jeg bruker ikke bleking da, for jeg er såpass lys at jeg kan bruke den lystoningen til polly som heter L1 og den er 100% amoniakkfri og lukter faktisk veldig deilig og man merker ikke at man har den i engang.

det gjelder bare å bruke sunn fornuft. Kjører du på med bleking som du kjenner svir av deg skallen kan det umulig være det smarteste du gjør:)

men som sagt: det får være opp til hver enkelt :)

Hilsen ei som også er utdanna frisør ;)

Skrevet

Jeg bestillte time hos frisøren min til slutten av september (før jeg visste at jeg var gravid), og skal fremdeles gå.

Syns det er forferdelig mye hysteri rundt dette, og spør man legen sin får man somregel beskjed om å leve SOM NORMALT.

Det er ikke verre enn å gi beskjed til frisøren, som garantert tar hensyn til dette så best de kan!

Jeg akter ikke å se ut som et dass bare fordi jeg er gravid, det samme goes for negler, sol, voksing etc :P

Skrevet

Det der er bare tull, du kan farge håret og stripe det selvom du er gravid. Det var ikke anbefalt og gjøre dette for kansje 10 år siden men nå er det HELT tryggt. Fru_HK har helt rett, altfor mye hysteri rundt det her. Det man skal holde seg unna er rusmidler,tobakk og oster som er upasterisert ellers lev som normalt.

Skrevet

hehe. det er ganske morsomt, egentlig.

her har jeg, og flere andre som har peiling, sagt at det går helt fint.

så hopper det inn en eller to som har hørt noe, som synser litt, og gjerne er litt redde og hysteriske. og jeg lurer på; har disse overhodet lest innleggene til oss andre?

desverre er det jo sånn at en blir veldig redd og nervøs av alt en hører, og så sitter en til slutt innelåst i et kott hele svangerskapet og er bare redd. det er veldig synd, for det skal være en fin tid!

Skrevet

Kjære vintersol. Det var veldig kloke ord. Jeg farget etterveksten lys (så det sved) samme dagen som testen var postiv. Var ikke så skrekkelig bekymret før jeg leste alle meningene osv her. Prøver å bare ta til meg de meldingene som kommer fra personer som har peilig osv. Men ble faktisk bekymret nå.

Dere som bare synser der ute. Tenk litt over hva dere skriver da. Alle vi som er her inne er livredde for å gjøre noe som kan skade våre små spirer og noen ganger detter man borti slike temaer som dette etter at man har gjort ting.

Skrevet

FARG/BLEK håret! :-) Det er overhodet ikke farlig!! Jeg har 4 venninner som er frisører/makeup artister NYUTDANNEDE. Så om de har fått beskjed at dette ikke er farlig så er det faktisk ikke det!

Det er hundre år siden dette hysteriet startet, men det er bare tull! ;-)

Kos dere! Dette er en tid vi skal nyte. ikke gå rundt å føle oss dvaske og jævlige med ettervekst :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...