Gå til innhold

hva tenker dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er bare 19 år. vært sammen med sambo i 4 år. har hus. er ikke ferdig med utdannelsen min, har ca 3 år igjen...

 

jeg vurderer å bli gravid, sambo vil ha barn nå.. men jeg vet at 19 år er for tidlig. men min far er snart borte, og jeg vil at han skal få oppleve dette før det er for seint.....

 

jeg er så usikker.. tenker som så at jeg er for ung og utdannelsen min kommer da til å ta ett år lengre, og det vil bli mye tyngre..

 

noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har god tid! Du trenger ikke å vente ti år, men kanskje 5? Det at du er usikker er vel svaret ditt.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt å vente til jeg følte meg sikker. Økonomisk sett vil det lønne seg å vente til du har gjort deg ferdig med utdannelsen, og jobbet et halvt år før du skal ut i svangerskapspermisjon, hvis ikke har du ikke rett til lønnet permisjon.

Skrevet

Jeg ble gravid når jeg var 19 år.. Husker pappa slo armene rundt meg og gråt da jeg kom hjem på juleaften rett fra sykehuset.. Og han sa "jeg er så gla jeg fikk oppleve dette"...

 

Pappa døde nå på søndag, 8,5 mnd etter.. Og jeg er så kjempe gla for at han fikk et barnebarn til før han døde.. Selv om jeg er litt lei meg for at han ikke får oppleve resten av oppveksten til sønnen min..

 

Vi planla ikke å få en baby, men er virkelig gla det skjedde..

Skrevet

Du burde vente. Det at faren din kanskje ikke har lenge igjen er ikke noen god grunn til å få barn nå, synes jeg. Vent i minst 5 år til.

Skrevet

Du har god tid til å få barn. For de fleste er det godt å få ferdig utdannelse og kanskje bare være litt ung og fri først. Ikke sikkert at din far vil at du skal få barn nå for hans skyld.

 

Skrevet

Jeg er enig med de fleste over her. Ikke fordi du er 19 år, men fordi du bærer tvil, og holder på å utdanner deg. Jeg kan skjønne tankegangen din med at du ønsker din far skal få oppleve dette, men som forelder til en voksen sønn hadde jeg absolutt ønsket ham en god utdanning og det fundamentale med å ha en trygg grunn før et barnebarn ,før jeg dør.

 

Siden du sier at faren din snart vil være borte , regner jeg med du vet at hans liv er kort. Vær heller der for ham nå isteden for å konsentrere deg om graviditet og barn.

 

Men uansett hva vi måtte mene her , Følg hjertet ditt , det er oftest det beste. Lykke til.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...