rigmora Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Noen som vet om det er trygt å spise sushi?
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 det burde du ikke spise,da det er rå fisk/skalldyr
Pappalille Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jo, det kan du spise. Mattilsynet sine sider er fine å forholde seg til her. Bare ligg unna tunfisken så er det helt ok =)
mamman til pia, eli og mari Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 har læst og hørt at du skal holde deg unna rå fisk og skall dyr
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 dette var det jeg fant: Generelt bør gravide huske å varmebehandle fisk og skalldyr godt før de spises. Sushi Gravide kan spise sushi, dette framgår av en vurdering foretatt av Vitenskapskomiteen for mattrygghet(VKM). Når du lager sushi selv: Villfisk fanget i sjøen kan inneholde parasitter (”kveis”). Villfisk fra sjøen som skal spises rå eller nesten rå bør derfor fryses før bruk for å drepe eventuelle parasitter. Dette gjelder ikke oppdrettslaks/ørret og annen oppdrettsfisk. Fisken bør fryses til en indre temperatur på -20 grader celsius eller lavere i minst 24 timer. Les mer i Fakta fra Mattilsynet - informasjon om sushi http://matportalen.no/Emner/Gravide
Pappalille Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Ok, ikke mattilsynet sine sider, gå på www.matportalen. no . Sushi er trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå