Girlygirl83 Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Min mor fikk endelig svar på prøvene sine, det viser seg at hun er smittet med salmonella. Mest sannsynlig fått det i Bulgaria. Jeg og sambo har bodd hos henne i mange måneder nå av ulike grunner, og jeg er så redd for at jeg har blitt smittet! Aner liksom ikke hvor mye som skal til for å bli smitta..Noen som vet noe om dette? Det smitter vel ikke via spytt (dråpesmitte)? Er jo farlig for baby om man får salmonella som gravid så må si jeg fikk litt angst nå... Jeg vasker meg alltid godt på hendene hver gang jeg spiser....og har prøvd å unngå at hun lager mat, siden jeg har vært skeptisk til denne langvarige diareen hennes. Før vi fikk vite hva det var.... Men jeg husker jo ikke nøyaktig om hun ikke noen gang har laget noe mat til meg..det har hun jo sikkert... Men hun er jo nøye med håndhygienen hun også.... Men altså, hvor mye skal til for å bli smitta?? Skal til kontroll til lege på tirsdag og håper hun kan berolige meg litt da, Men fint om noen med erfaring eller peiling svarer meg her.......
camosilla Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Er inne å smugtitter her:) Husker så godt den ventetiden at jeg nesten blir litt misunnlige på dere her inne, he he. (Sønnen min er snart 8mnd) Jeg vil tro du merker det ganske godt hvis du har salmonella, trodde ikke det ikke gikk an å merke det for å si det sånn.
<3 coccinelle Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Det går an å være bærer av salmonella og ikke bli syk selv. Tror jeg ville tatt med en prøve hvis jeg var deg. Jobber på en lab der en dyrker sånne prøver og det er ofte de sjekker hele familien når noen er syke. Mest sannsynlig er det vel bare moren din som har fått det, men ikke noe kjekt å ha det når en skal ha en baby og ikke minst ikke lurt å dra det med seg på sykehuset. Det smitter ved dårlig håndhygiene - ikke ved luftsmitte.
Girlygirl83 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 Takk for svar. Skal få tatt en prøve hos legen for sikkerhetskyld. Men, vet du om det er skadelig for fosteret om jeg har det? Trodde først det var det, men etter å ha lest litt rundt på nett så virker det som det ikke er skadelig, bare ubehagelig og slitsomt for mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå