Gå til innhold

Er jeg "streng" og urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg og sambo har hatt to dager hvor vi har kranglet.. Jeg blir bare så oppgitt, for han sier en ting og vil gjøre noe annet...

I morgen skal vi omplasere hunden vår.. det er jo trist i seg selv. Så er vi bedt i en bursdag på kvelden. Jeg har lyst til å være med for å gjøre noe koselig sammen med sambo.. Vi skal spise ute med resten av folket før det står bytur på agendaen... Siden vi har sagt hade til hunden vår tideligere på dagen har ikke jeg så veldig lyst tilå dra hjem alene mens sambo drar på byen... + at han var på byen forrige helg og helgen før der og blei drita full... Greit at han skal få "rast" fra seg nå før han blir far, men jeg hadde håpet at han ville dra hjem med meg i morgen da...

Og etter sist helgs fyll, satt han å sa at det ikke var verdt det, og at nå skulle det bli en stund til han skulle på byen også.. og dessuten hadde det jo vært sååå kjedelig på byen...(bare nevner at han klarte å få trukket 9000 av konto da han skulle betale for drinken på byen, tastet koden i steden for totalbeløpet da vettu:)

Så går det 4 dager, så er han sååå klar igjen... Blir litt sånn irritert jeg da!! Vi er jo gravide sammen og det skader jo ikke å dra sammen hjem og gå glipp av en bytur...

Huff, det er bare tull alt sammmen, men jeg blir litt provosert...

Måtte bare få luftet frustrasjonen....

mannfolk av og til altså...men men, vi er vell ikke så lette å ha med å gjøre her vi sitter, gravide og runde:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle kanskje vært på skravle denne her:( Sorry...

Skrevet

Synes ikke du er så urimelig.. Det blir jo en tung dag, og vi som er så følsomme vi trenger litt trøst og kos..

Sambo her er også en liten fyllemann om dagen, han klarer ikke å holde seg unna ølen en eneste helg føler jeg.. Men han holder seg da ihvertfall hjemme.. Lenge siden han har vært på bytur..

Skjønner jo godt at de vil "rase" fra seg, men det er da ikke nødvendig.. vi fikk da ikke gjort det:P Kjenner da en som akkurat har blitt pappa, han er utpå byen ganske så ofte og drikker.. for å få en "pause" fra striet..

Nei, hold gubben hjemme en helg! Jeg så irritert, de kan da ofre en helg på byen for å kose litt! Det kan da ikke være så ille for dem.. Lei av å høre "åhh jeg er så fyllesyk og dårlig, skal aldri mer drikke, jeg tror jeg dør..:" også etter 4-6 dager så er det pån igjen!

Jeg støtter egoismen, er faktisk for at de skal holde seg hjemme hele tiden:P

Skrevet

Hvorfor skal dere omplassere hunden?

Skrevet

Skjønner deg godt jeg.. Det er ikke lett å gi fra seg hunden sin.. Vet ikke hvor langt ut i svangerskapet dere er da. Hadde jeg vært i den situasjonen hadde han ikke hatt noe valg. Men nå har jeg bare 41 dager til termin . Jeg nektet sambo å dra på guttetur til danmark i helgen. Mener at han må begynne å roe drikkingen nå. Skulle det skje noe så vil ikke jeg ha han med drita full på føden i allefall.. Jeg sa det enkelt og greit til han at han ikke får være med på fødselen og han ikke er edru når det skjer..

Ikke bare det men han burde da ha såpass vett at vi slipper å sitte hjemme alene hver helg.. Drar han ut lørdag så er det jo ikke bare lørdag som blir kjedelig for oss.. Fyllesyk sambo søndag ødelegger den dagen også jo..

Virker nesten som han har fått panikk nå.. Må gjøre seg ferdig med fylla før han blir far ??

Skrevet

Hei bæibiborn ;)

Synes ikke du er urimelig jeg. Kan du ikke bare fortelle han at du synes det er litt dumt at han absolutt skal ut på byen igjen? Si at det er du som bærer barnet, men at han er nødt til å stille opp litt før ungen kommer ut også.

Hvorfor skal han få "rast" fra seg så mye lenger enn det du kan?

Han har like mye ansvar nå han som du, kjære deg. Selv om det er du som ruger.

Men hvorfor skal dere omplassere hunden? (regner med det er den jeg så bilde av sist?)

Skrevet

ja det er som om de får litt panikk.... Men det ordner seg nok!! Ser for meg at vi har vært ute å spist middag osv med de andre folkene, så sier vi hade, han dra rpå byen og jeg drar hjem til en tom leilighet...

Er 33+4 på vei... så det er jo litt igjen da, men uansett....

Godt jeg får litt støtte her.. Han synes jo jeg er litt vanskelig om dagen, men men... jeg har da ikke vært ute siden 16 februar... skulle likt å sett at det var omvendt, da hadde han vell hatt abstinenser:)

Til deg babygullz...:) Vi har en liten hund på 10 mnd som har vært min lille baby nå.. og vi bor i en leilighet hvor jeg ikke kan "slippe" han rett ut i hagen.. og når vi får babyen og sambo begynner å jobbe, veit jeg at det blir mye.. han er ganske krevende fra før av nå... Så vi har valgt å finne en familie til han som kan fortsette og gi han dem oppmerksomheten vi har gitt han til nå... og det har vi funnet:) De har en lik tispe på 3 år... de er vant med hund, de kunne ikke få barn og det var grunnen til at de ville ha en hund til... de bodde bedre til en oss og hadde egen inngjerdet hage, turområde som nærmeste nabo osv.. så vi har tatt en avgjørelse på det, så de skal få han...

Sikkert mange meninger om dette, om at vi ikke burde gjøre det osv, men jeg veit at han vil få det godt der, om ikke bedre....

Men det blir helt jævlig tøft...

Så sånn er det....

Skrevet

Hey Lacey!

Har tenkt på deg, var så lenge siden jeg hadde sett noe til deg her inne.... Alt bra el?

Ja, vi får vell fortsette snakken når han kommer hjem... Eller egentlig ikke, fordi jeg har sagt hva jeg mener, så får han tolke det som han vil:)

Stakar, det er jo ikke så lett å bli pappa...:) Må erte han litt også da!!

Ja det var bilde av hunden du så sist.. Er så trist, men vi har tatt et valg og jeg veit det vil bli bedre for han der:)

Skrev hvorfor i lenger oppe, så les der du:)

Må få til et treff da....??

Skrevet

Alt er bra her, er innom og leser litt innlegg fra tid til annen. :)

Har vært litt lenket til sofaen igjen pga at jeg hadde en ny vannavgang. Men legen min skjønner ingenting for på UL så er det like mye vann der inne nå som en som ikke har hatt vannavgang :) Men jeg har selv valgt å ta det litt med ro. I tillegg har jeg hatt rier og veldig sterke kynnere,så da er det greit å roe litt ned. Er jo bare 7 uker igjen nå ;)

Er formen din bra?

Huff, må være vondt å gi fra seg hunden sin. Man er jo så glad i dem...

Ja, kan sikkert få til et treff, men jeg må bare se an om jeg kan bevege meg ut på vift ;)

Skrevet

Bare det at han klarte å bruke 9000 kr på byen hadde vært god nok grunn her i huset til å holde seg hjemme i laaang tid!!!

Skrevet

Høres ikke ut som om typen din er klar for å bli far, for om han ikke har rast fra seg før nå, så er iallefall ikke dette det rette tidspunktet - det burde han tenkt på før du ble svanger.

Bare det å klare å svi av 9000 kr på byen forrige gang, sier litt om hvor overstadig han blir. Hadde blitt flau jeg. Han burde gått tilbake til utestedet og forklar situasjonen også, for de skjønner helt sikkert at han aldri mente å gi såååå mye i driks på en drink. Det hadde aldri i verden vi hatt råd eller mulighet til.

Du er overhode ikke verken streng eller egoistisk, derimot moden og ansvarsfull. Det at dere har sørget for et omplasseringshjem for hunden deres og det at du ønsker å være hjemme burde han forstå.

Dra han i øra og fortell han hvor skapet skal stå, nå får han "pinadø" bli voksen.

Jeg er så glad for at mannen min ikke er slik, han kan reise på vorspiel med gutta (han kjører selvfølgelig) men kommer hjem når de går ut. Det å treffe venner er viktig, men han er ikke 18 lenger - nå skal han bli far og da er det på tide å tre inn i nye rekker.

Greit at vi ikke er så lett å ha med å gjøre kanskje, men så er det vi som går i 9 mnd med alle plagene og venter på at babyen skal bli født, så da får mannen ta sin del av det å være svanger. Skulle gjerne delt svangerskapet i to jeg, så kunne vi ta hver vår halvdel ;o) men slik fungerer det dessverre ikke.

Får håpe at samboeren din forstår sitt eget beste og kan ta hensyn til deg og dine ønsker også, ikke bare tenker på seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...