Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hvor lenge er egentlig normalt? Har lest her inne at det finne de som ammer i 15-20 mnd.... Er det ikke litt ekkelt når ungen har blitt så stor at den nesten kan komme å be om pupp selv?? Jeg trodde normalt var rundt 8-9 mnd. Er jeg helt ute på jordet el?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Selv ammet jeg førstemann til hun var 18 måneder og andremann til han var ca 21 måneder. Mot slutten var det bare en klunk i sengen om morgenen. Veldig koselig og opplevdes som veldig naturlig nedtrapping. Syntes ikke det var ekkelt i det hele tatt. Nr1 spurte aldri om pupp, men nr 2 begynte å lete etter puppen på litt upassende tidspunkt. Tror det er like normalt å slutte ved 8-9 måneder og å fortsette til halvannet til to år. Gjennomsnittet er vel 12-13 måneder.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg har fått inntrykk av at de fleste slutter ved 1års alderen. Da de fleste begynner i jobb igjen. Personlig sluttet jeg da gutten min var 9mnd. Eller han sluttet egentlig selv. Kunne nok ikke ammet noe lenger enn til 1år. Føler det ville blitt litt merkelig hvis jeg skulle ha ammet han nå( han er 13mnd). Men kan jo hende det hadde stilt seg anderledes hvis jeg hadde fortsatt med og amme han.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Normalt er et relativt begrep. Det som er normalt for meg, er gjerne ikke normalt for deg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Ammet mine mellom 10 og 28 mnd fordelt på 6 stykker. Og nei, det var aldri ekkelt å amme noen av barna mine. Hva er normalt,da? NL
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Jeg ammet mine ca 18 mnd. hvorfor skulle det være ekkelt? Kroppen min produserte melk til barna mine så lenge, og det meste forskning viser at amming kan være til fordel helsemessig for barna. Ved 18mnd ville ikke barna ha mer melk og det passet bra da jeg var lei amming selv. Hadde ikke barna valgt å slutte selv rundt den alderen hadde jeg nok maksimalt ammet til de var ca 2 år. Da tror jeg ikke Norske barn med det kostholdet vi har, har så veldig nytte av morsmelken lengre. Dessuten hadde jeg vært drittlei amming. Får man ikke til amming av ymse grunner, er mme en flott ting. Så jeg antar at jeg mener det meste er normalt.
hit og dit Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Trudde 1 til 2 år var "normalt" eg. Sjølv amma eg til mallo var 11mnd, men kunne ha amma lengre om det hadde vert nok melk. Synes ikkje det er ekkelt med 2åringer som vert amma eg da.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Ja, du er på jorde... Skal du gi en liten baby kumelk da?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 7-8-9 mnd er nok mest vanlig i real life, dvs ikke her blant ammemafiaen... Jeg og alle jeg kjenner har ammet til alt mellom 4-10 mnd, men det er nok vanligst å slutte i god tid før 10 mnd. Mange begynner i barnehage ved 10-12 mnd alder, og da er det greit at de drikker vanlig melk.
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 min sønn er snart 8 mnd, og jeg ammer fortsatt. Men ser for meg at jeg kommer til å ønske å slutte før han fyller 1 år... Men det er jo mulig at han ikke vil ammes til da, eller at jeg ønsker å amme litt til.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 gutten min er 19 mnd, trudde aldri jeg skulle amme så lenge, men det gjør jeg altså. Er ikke ekkelt, helt naturlig. Sluttet med nattamming for ikke så lenge siden, nå er det morgen og kveld, og kanskje litt på ettermiddag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå