Gå til innhold

Når sluttet dere å bruke flaske/tutekopp?

Anbefalte innlegg

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Vi sluttet nå for en uke siden (15mnd) og det er så deilig å slippe å vaske tutekopper/flasker.. Mye greiere med glass.. Tutekopp har hun aldri brukt ,da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte å slutte med flaske når hun slutter med mme.

Synest de to hører sammen.

Melk, vann og juice får hun fra tutekopp. (Ikke melk enda da)

Glass har vi prøvd litt, men det blir lett mye rot!

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Hun likte godt å drikke av glass da hun var 8-9mnd men sølte for mye så jeg var altfor sløv.. Men tutekopp liker hun ikke i det hele tatt.. Så nå er det bare glass og vanlige kopper :-) Syns det er deilig, blir liksom enda mer inkludert i familien, hehe. Og jævlig godt å pakke bort flasker!!!

Skrevet

Flaske sluttet vi med når han begynte med vanlig melk. Sånn ca rundt 1 års alderen. Tutekopp brukte han til han var rundt 2 år tror jeg.

Skrevet

Lillegutten brukte flaske frem til ca 1 års alder. Etter det hadde han en periode frem til han var ca 20-22 mnd hvor han brukte mye tutekopp, men nå er det kun glass (plastglass fra ikea/plastkopper o.l. ofte, for det hender at han misterdet osv.)

Vi har med vanlig drikkeflaske/avent drikkeflaske(hvis dere skjønner hva jeg mener) hvis vi er ute.

Han MÅ i tillegg ha vann om natten, og liker å drikke i halvsøvne, så der bruker han tutekopp

Skrevet

Vi bruker tutekopp innimellom enda :oO Harn en type som bare er 2delt selv om den er antisølekopp, så ikke stress å vaske.

Jenta er 3 og får tutekopp når hun ser barnetv, ellers havner det biola/melk over halve sofaen og jeg orker ikke sitte å passe på hele tiden. Men til måltider ved bordet får hun selvsagt glass, bare ikke fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...