Gå til innhold

Urolig ved amming + treg avføring, var visst Kiss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må fortelle denne historien slik at informasjon om dette syndromet sprees.

Har siden fødselen hatt en rolig gutt som stort sett har vært blid og fornøyd. De eneste gangene han tydelig har vært veldig misfornøyd er ved amming. Problemet har artet seg slik at han har spist, vridd seg vekk, spent og strekt kroppen så lang han var. Spist litt igjen, og gjentatt kasta på kroppen. Og sånn har vi holdt på. Han var i en periode veldig plaget med luft, prumpa masse-men ingen bæsj kom. I denne perioden gråt han VELDIG.Det gikk flere ganger opptil 14 dager før bæsjen kom og da var den i tillegg hard. (Han har kun fått morsmelk) Alle vi ringte (lege, helsesøster) sa at spedbarn som fikk morsmelk ikke kunne få forstoppelse, og at vi sikkert hadde fått en baby med kolikk "light". Vi mente at det ikke var kolikk da det ikke stemte med det vi leste om det. Jeg kom så tilfeldigvis over kiss/kidd her inne på Dinbaby. Og etter det har ballen rullet. Kontaktet manuellterapeut, og var til første konsultasjon/behandling i går. Hun så at han var veldig stiv i kroppen. Det vi har trodd "han er sterk", var rett og slett stivhet.

Vel...for å gjøre en lang historie kort. Da mannen min løftet gutten vår opp etter en kort behandling utbrøt han "jøss, hva har skjedd-han er så mye mykere å holde" Mannen min er av den skeptiske typen til "mirakelkurer", men her kjente han umiddelbart at noe hadde skjedd.

Selv om han umiddelbart kjente en bedring, så kunne det bli verre før det ble bedre igjen. Og han er nå mye stivere enn han var, men det er visst et godt tegn på at det funker. Kroppen og musklene må få tid til å venne seg til den nye bevegelsesfriheten. Umiddelbart etter behandling kunne han sove mer enn vanlig, og det gjorde han definitivt.

Det blir noen spennende dager fremover.

For de av dere som vil lese mer om dette, ta en titt på: http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/kiss_i/behandling

Men...nå er det ikke slik at alle som har ammeproblemer eller treg avføring har kiss.

Det er ulike risikofaktorer, men for oss var det: Lang og hard utdriving, stanging i bekkenet, kom med nesa opp(stjernekikker), samt sugekopp som dro han ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) vi hadde også store problemer med amminga, akkurat slik du beskriver. Utrolig nok holdt jeg ut i nesten 5mnd med hylskriking på hver amming. Var i kontakt med ammehjelpen, helsestasjonen og fikk masse råd, men ingenting hjalp.

Så, i sommer var vi til manuell terapeut pga litt favorittside hos snuppa, og hva skjer?!? Når vi kommer hjem og skal amme, ingen grining i det hele tatt, og snuppa tar seg ei pause og smiler! Akkurat sånn, "tusen takk, mamma, for at du fikk ordna nakken min" :-))

Siden har amminga gått som en drøm, og hun har fått den riktige svaien i ryggen. Jeg har sendt et brev til ammehjelpen hvor jeg forteller min historie, håper de kan bruke informasjonen til å hjelpe andre.

vi var hos Marc de Decker på Barneklinikken i Oslo. Han var superflink, og ikke minst gratis:-)

Skrevet

hvorfor gratis?

kjempeinteressant lesing

Skrevet

For de som har avtale med staten (husker ikke hva det heter), så er all behandling til barn under 12 år gratis. Det er altså staten som betaler for behandlingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...