Gå til innhold

Antibiotikakur dag 5, nå feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt betennelse i munnen (visdomstann) siden forrige helg. Startet på penicillinkur mandag, men har ikke blitt bedre. Var hos tannlegen i dag igjen og fikk ny kur på 7 dager. Jeg blir ikke bedre og nå har jeg fått feber. Burde jo bli frisk siden jeg går på medisin, men så har jeg hørt at dersom man får feber under kuren så er ikke det bra.. Er det noe i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bra nei, men er vel fordi den forrige kuren ikke virket.

Det er vel en ny type antibiotika du har fått nå? I såfall hadde jeg sett det an en dag til, det tar jo litt tid før den begynner å virke.

Men hvis det er den samme, må du gå til legen igjen i kveld.

Skrevet

Ga han deg samme type antibiotika hvis den forrige ikke virket?!??! Hva skal vitsen med det være?

Den bør jo starte å virke etter maks 2-3 dager. Du bør gå tilbake å få en ny type antibiotika.Ingen vits i å vente.

Skrevet

Hvis det er den samme er dte meningsløst å fortsette med den, for den skulle ha virket for lengst. Gå tilbake å be om få prøve en anne type, siden den du fikk tydeligvis ikke har effekt.

Skrevet

Kom meg aldri til legen i går og orker ikke stresse ned på legevakta. Føler meg skikkelig tufs med feber og influensaliknende symptomer. Som jeg skrev over her har jeg gått på antibiotika siden mandag pga infeksjon i munnen (visdomstann). Fikk mer medisin i går siden kuren ikke hadde virket, og skal gå på den i syv dager til. Munnen er blitt bedre, men nå kjenner jeg med syk.. Kan betennelsen ha spredt seg? Skulle vel ikke tro at jeg blir mer syk når jeg allerede går på antibiotika. Blir litt sånn småengstelig. Farlig er det vel ikke??

Skrevet

Jeg hadde dratt til legevakta og ordnet ny antibiotikakur. Hvis du har en infeksjon i munnen bør du i allefall ha en kur som varer 10 eller 14 dager. En femdagerskur er altfor kort for å ta knekken på en betennelse.

Infeksjon i munnen er som regel ufarlig, men det bør behandles. Kjente en som faktisk døde av dette... Han hadde trukket en visdomstann, så gikk det betennelse i såret, som spredde seg til hjernevevet... Han var bare 18 år og forsto ikke alvoret. Forteller ikke dette for å skremme deg, men for å poengtere at det er greit å få sjekket ut ting...

Synes også at det er rart at du ikke føler deg bra nå som du går på antibiotika, men det spørs hvor bredspektret antibiotikaen er...

Skrevet

Har du høyrt andre som har forkjølelse med feber. Her har mange det. Du kan ha vore max uheldig, og fått dette i tillegg til tanna. Det er virus, så då hjelp det ikkje med antibiotika.

Eg har hatt sånne visdomstenner, og om antibiotikaen ikkje virkar, så kjenner du det i tanna. Tvilar sterkt på at det har spredd seg. Grunnen til at tanna er betent, er nok at det er trangt der. Det var det hos meg. Og det er den vanlege grunnen til betennelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...