Gå til innhold

kynnere og fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt masse kynnere i svangerskapet, hvordan har deres fødsler vært? Noen sier at det letter fødselen mens andre sier til meg at det gjør at fødselen blir vondere. Noen som vet..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling om det har noe å si, men jeg hadde utrolig mye kynnere sist og hadde ingen grei fødsel. Langvarig fremgang og babyen ble tatt med både tang og vakum. Har nesten ikke kynnere nå så om det stemmer så kan jeg se frem til fødselen!

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere sist og hadde en kjempegrei fødsel - håper jeg kan få en så grei fødsel denne gangen også:) Ha gitt kynnerne æren for den greie fødselen jeg - men vet jo ikke hvordan det hadde vært uten dem....Kom inn på sykehuset halv ti på kvelden og jenta født rett før tolv på natta:) Hadde fire cm åpning når jeg kom som ble til 6 cm på første sjekk..Var selvf vondt - men når det gikk såpass radig og jeg klarte meg uten annen smertelindring enn to akupunkturnåler på et punkt i ryggen som hadde vært vondt i ulik grad ved riene hele dagen - så syns jeg ikke det var verre enn at jeg kort tid etterpå kunne konstatere at det absolutt ikke var utenkelig med søsken...

Skrevet

Det heter vel at mye kynnere kan gi en rask fødsel, men en rask fødsel kan gi mer intens smerte fordi kroppen får ikke så lang tid på å bane vei til babyen...

Dette stemmer med min tidligere fødsel. men det er vel altid untak

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere sist, men de var uten nedpress. Tror ikke de hadde noen effekt egentlig, hadde ikke åpning før fødselen starta tror jeg, og hodet var ikke spesielt langt ned i bekkenet. Fødselen varte over et døgn, med laaaang åpningstid, eneste som gikk fort var pressriene. Hun var stjernekikker, kom med nesa opp, så det kan ha hatt noe med saken.

Så det trenger ikke å ha noe å si heller. Denne gangen føler jeg at jeg har litt mer sånn effektive kynnere, som kommer mer i tak. Men, jeg vet ikke.

Skrevet

Hadde også mye kynnere sist og hadde en slitsom fødsel med lang åpningstid.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...