umpa lumpa Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Dere som har hatt masse kynnere i svangerskapet, hvordan har deres fødsler vært? Noen sier at det letter fødselen mens andre sier til meg at det gjør at fødselen blir vondere. Noen som vet..?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg har ikke peiling om det har noe å si, men jeg hadde utrolig mye kynnere sist og hadde ingen grei fødsel. Langvarig fremgang og babyen ble tatt med både tang og vakum. Har nesten ikke kynnere nå så om det stemmer så kan jeg se frem til fødselen!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde mye kynnere sist og hadde en kjempegrei fødsel - håper jeg kan få en så grei fødsel denne gangen også Ha gitt kynnerne æren for den greie fødselen jeg - men vet jo ikke hvordan det hadde vært uten dem....Kom inn på sykehuset halv ti på kvelden og jenta født rett før tolv på natta:) Hadde fire cm åpning når jeg kom som ble til 6 cm på første sjekk..Var selvf vondt - men når det gikk såpass radig og jeg klarte meg uten annen smertelindring enn to akupunkturnåler på et punkt i ryggen som hadde vært vondt i ulik grad ved riene hele dagen - så syns jeg ikke det var verre enn at jeg kort tid etterpå kunne konstatere at det absolutt ikke var utenkelig med søsken...
Reiki 73 Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Det heter vel at mye kynnere kan gi en rask fødsel, men en rask fødsel kan gi mer intens smerte fordi kroppen får ikke så lang tid på å bane vei til babyen... Dette stemmer med min tidligere fødsel. men det er vel altid untak
Bare meg... Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde mye kynnere sist, men de var uten nedpress. Tror ikke de hadde noen effekt egentlig, hadde ikke åpning før fødselen starta tror jeg, og hodet var ikke spesielt langt ned i bekkenet. Fødselen varte over et døgn, med laaaang åpningstid, eneste som gikk fort var pressriene. Hun var stjernekikker, kom med nesa opp, så det kan ha hatt noe med saken. Så det trenger ikke å ha noe å si heller. Denne gangen føler jeg at jeg har litt mer sånn effektive kynnere, som kommer mer i tak. Men, jeg vet ikke.
sonnenschein Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Hadde også mye kynnere sist og hadde en slitsom fødsel med lang åpningstid.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå