Gå til innhold

ang påkledning av barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er fra sverige, og har inntrykk av at man kler barn mye varmere i norge enn i sverige.

er feks ikke så vanlig med strømpebukser på barna i sverige, spesielt ikke på gutter. søsteren holdt på å le seg ihjel når hun så at jeg hadde på gutten min det.

de bruker liksom bare bukse, og så noe utapå når dte blir kaldt.

ihvertfall der jeg er fra.

men sånn som idag, bor ca 5 mil fra oslo, tror det er omtrent samme vær her som der nå, 19 grader, er vel kankje litt sol på gradestokken. halvoverskyet og litt sol.

og gutten min hadde strømpebukse under vanlig bukse, body og jakke, og en halvtykk høstlue på seg når jeg hentet han i barnehagen.

hadde jeg hatt på han en hettegenser over bodyen idag så hadde han sansynligvis hatt på seg den under jakka. en sånn tynn vindjakke, høstjakke.

synes dere det evar passe med klær eller litt mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hørtes utrolig varmt ut med strømpebukse under buksa når det er 19 grader! det er jo nesten vanlig norsk sommertemperatur.

Jeg rbuker ikek strømpebukse på barna før det er rundt 5-6 grader.

Min yngste hadde T-skjorte, dongeribukse, sokker, joggesko. En jakke med, for sikerhets skyld. Her var det sikkert omtrent som Oslo, kanskje et par grader kaldere.

Skrevet

ja jeg synes også at det var mye klær. han er bare 1 år da, men ganske varm av seg. men igår hadde jeg ikke med strømpebukse, og da hadde de tatt på han 2 langbukser isteden og spurte om jeg kunne ta med strømpebukse.

Skrevet

Jeg syns det hørtes passe ut, men barna er jo veldig ulike også da.

Vi har nettopp vært ute og lillegutt hadde på genser, bukse, sokker, høstdress og tynn bomullslue. Han var helt passe da vi kom inn.

Vi bor rett utenfor Oslo.

Skrevet

ok. jeg har sånn høstdress fra reflex, med litt fleece i foret... den virker veldig varm å ha på seg nå. men det finnes jo så mange forskjellige.

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Hadde jenta mi på 15mnd hatt på seg så mye tror jeg hun hadde kokt over.. Hun bruker somregel aldri strømpis(leggings istedet) og hun bruker det ikke i været nå (lillestrøm) Hun drar av seg jakka og buksa om hun syns det er for varmt.. Hun er veldig sånn bukse og genser-jente og blir hun for varm - så går det av :-)

Skrevet

Spørs litt hvor gammel han er synes jeg, om han er liten og sitter mye rolig så synes jeg det var passe :)

På min toåring så ville det vært for varmt for hun løper jo rundt som en gal..

Men de sa at det var 19 grader her i dag også (rett utenfor Oslo), men fy søren så sur luft det har vært i dag! Har vært ute selv og jeg hadde på meg tights, tynn genser, kjole, strikkejakke og skjerf men syntes fortsatt det var surt. Skikkelig høstvær!

Skrevet

19 grader er fin sommertemperatur her i Nord-Norge. Mine barn ville nok hatt på seg shorts og singlet, eller skjørt på jentene.

Skrevet

Min på 1.5 med 18 grader i dag hadde dette på ute:

Cord bukse, sokker, tynn bommullsgenser, vind jakke og joggesko

Ingen strømpebukse, lue eller parkdress. Helt perfekt for jenta mi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...