Gå til innhold

Kvalme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mener jeg her lest eller hørt en plass at kvalme, oppkast er ett bra tegn i graviditeten, men er ikke sikker. Er selv kjempe kvalm hele døgnet og spyr litt hver dag i 3 tia på dagen stort sett. Gir kvalme mindre sjangs for SA? Har aldri opplevd SA selv heldigvis, og har vært kjempe kvalm begge gangene i begynnelsen. Noen som vet? Må høre med legen om det...

 

Har også hørt mye om teorien at en blir dårligere med jenter enn gutter. Har gutt fra før og trodde det fra dag 1. Denne gang tror vi jente. (kaster opp og denne gang).

Noen med erfaring. Vet dette er individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Vet ikke hvorfor vi er så kvalme egentlig, men det er nok et normalt og friskt tegn på at babyen utvikler seg som den skal.

 

Jeg har både gutt og jente fra før og med jenta var jeg kjempekvalm på mårran og med gutten var jeg i toppform uten symptomer på noe som helst foruten en stor mage.

 

Nå er jeg kvalm hele dagen og så forferdelig trett, så jeg sa med min mann i stad at dette må være tvillinger for slik har det ikke vært før...

Holder nesten ikke ut å være dårlig hele døgnet... Jobber i et skikkelig krevende jobb der ingen vet om min tilstand...Slitsom å måtte late som jeg er i toppform...

Er 7 uker på vei. Kvalmen avtar om 5 uker og jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det... Jeg kaster opp hele tiden. Er så ekstremt kvalmen. Holdt på det knekkebrødet jeg klarte å spise til frokost i 20 min før det kom opp igjen... Skal vær kjempe glad når jeg ikke ligger over do mer. Jeg er også 7 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter, første svangerskap var jeg kvalm og spydde stort sett hele 1. trimester, andre var jeg frisk som en fisk. Tror ikke det har noe med kjønnet jeg. Denne gang er jeg moderat litt kvalm;-) Bare jeg ikke hadde vært så usigelig trøtt. Nesten så jeg ikke fungerer på jobb. Andre som er helt zombier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 uker på vei, og har ingen ubehag/symptomer på graviditet foruten flere kviser i ansiktet enn tidligere.

Kvalmen har jeg ikke hatt et snev til, men er dette noe som jeg kan får om noen uker, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...