Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 jeg brukte cipralex de første ukene i svangerskapet før jeg visste jeg var gravid. noen som vet om slike medisiner kan gi skade på fosteret?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Hei. Det er ikke anbefalt å bruke antidepressiva under svangerskap, men noen må jo bare det uansett. Det er jo bedre med en oppegående mor på cipralex, enn en "død" en, hvis du sjønner... Tror nok ikke det kan gi fosterskader nei, da hadde nok ikke legene anbefalt visse å fortsette med det..Tror nok heller det vil gi virkninger i det psykiske i så fall... Men ikke av noen få ukers bruk.. Jeg gikk selv på Cipralex da jeg plutselig ble uventet gravid. Jeg sluttet samme dag, og det gikk helt fint. EN skal jo ikke bråstoppe slik med disse medikamentene, men jeg tenkte at jeg skulle forsøke, og i så fall begynne med dem igjen hvis jeg fikk behov for det..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 okay .....legen min sa det gikk bra å bruke den medisinen frem til 6 mnd. da burde jeg begynne å trappe ned slik at jeg ikke brukte den de siste 2-3 mnd. for da kunne fosteret få kramper eller abstinenser etter fødsel. men jeg er så livredd for at babyen min i magen skal ha fått missdannelser fordi jeg har brukt det de første 6-7 ukene selv om legen sa at den ikke kunne i missdannelser....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Hei du! Jeg vet hvordan du tenker! Men ikke får å være "frekk" cipralex er en ganske "mild" medisin mot depresjoner. Når jeg ble gravid gikk jeg på 4 forskjellige medisiner. 2 av dem kunne jeg slutte mer eller mindre etter 2-3 uke med nedtrapping. De 2 andre bir jeg "syk" av om jeg slutter for brådt, og jeg har en nedtrappingsplan på ca 6 mnd. Å min lege som er spesialist på psyk tifeller sier at de 2 medisinene som jeg må gå på i ca 6 mnd ikke kommer til å gi noen skade på fosteret og at jeg ikke trenger å frykte noe for det. Hilsen ei i samma båt:)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Jeg fikk beskjed om å slutte med Cipralex et par måneder før jeg skulle i gang med prøvingen. Gikk ikke på antidepressiva under graviditeten eller den perioden jeg ammet.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Jeg sluttet med cipramil (tror jeg det het) tre måneder inn i svangerskapet. Legen mente at det ikke var bra å fortsette siden jeg var gravid. Jeg hadde da spist denne medisinen i tre år. Det gikk bra å slutte, og sönnen min er helt normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå