Gå til innhold

Trenger litt tips og råd fra dere med 7-8 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her vil ikke sovne på dagtid med mindre hun ligger i fanget/brystet. Legger jeg henne ned før hun har sovnet, så blir hun illsint og ligger og skriker og gråter. Ikke liker hun og ligge i vogna heller når hun er trøtt, så jeg får ikke gått tur for og få henne til og sovne. Helt siden hun klarte og snu seg, og nå når hun reiser seg, har hun ikke villet ligge når hun er våken. Selv om hun er stuptrøtt.

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er lettest å legge hvis jeg legger meg sammen med han (har sikkert laget en uvane, men-men). Når han skal ha en lur legger jeg meg sammen med han på vår seng, og enten sover jeg litt sammen med han, ellers sniker jeg meg vekk etter han har sovnet.

Skrevet

Har ikke baby som er så gammel nå, men har hatt det før..

Hva med å bruke seler på henne i vogna? Sitte ved siden av henne og trøste mens hun gråter, men ikke ta henne opp. Tipper hun sovner av seg selv etter noen dager.. Så kan hun sove inne i vogna til å begynne med, etterhvert trille henne litt ute..

Min erfaring er at for å lage nye vaner må man tåle litt gråt, og legge ned litt jobb..

Forbausende hvor greit det går om man har bestemt seg!!

Skrevet

Vi har måttet ta i bruk selene i vogna, for hun har klart og snu seg på magen når hun har sittet i den.

Er forberedt på og måtte har noen dager med gråt før hun sover av seg selv igjen. Får vente noen dager til både hun og jeg er friske. Har vært forkjøla.

Har jo egentlig ikke noe imot og ha henne liggende oppå meg for og sove, det er jo bare kos, og tenker at om ikke lenge så vil hun sikkert ikke kose med mammaen sin lenger ;-) Men så skal jo jeg i jobb igjen snart, og hun skal til dagmamma eller barnehage, og da hadde det vært greit om hun kunne sovne uten meg.

Så hvis det er flere som har råd eller erfaringer med dette, så kom med de...

Skrevet

Flere erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...