☆Mathilde Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 lillenurk i magen har vært kjempe aktiv hele tiden. bortsett fra en dag da jeg var i uke 28. Dro på føden å alt var heldigvis bra. Men nå de siste tre dagene er det utrolig mye mindre liv enn det pleier å være. Folk har sagt til meg at jeg bør ta kontakt med føden, men jeg føler meg så hysterisk. Jeg kjenner jo tross alt liv, men det er mye mindre. og tregere bevegelser på en måte. begynner å bli bekymra, jeg trodde kanskje det bare var for et par dager og at hun ville bli like aktiv igjen. Er det normalt at hun skal være roligere nå ?? Er forresten i uke 36! Husker ikke hvordan det var med datteren min sist. :S
AO3 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg er i uke 33, og var på føden senest i går pga at jeg hadde kjent lite liv... Alt var selvsagt i sin skjønneste orden, men det var utrolig deilig å bare få sjekket det. Jeg følte meg så mye bedre og tryggere etterpå! Jeg tenker også slik at hvis noe faktisk ER galt - selv om det er lite sannsynlig - er det bedre å ta kontakt mens man faktisk kjenner litt liv, enn å vente til det blir helt stille. I alle fall kan du ringe til føden og snakke med dem. Du er ikke hysterisk! En jordmor sa til meg at de sitter bare og venter på at vi skal ringe, det er derfor de er der! Vi er ikke til bry.
☆Mathilde Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 Ja jeg tror jeg ringer i kveld hvis det ikke blir noe bedre. Men føler meg allikevel litt dum, det må jeg bare si. hehe Men det er sant som du sier, at det er jo selvfølgelig bedre å få sjekka ting tidlig. Sa de noe om hvorfor nurket ditt hadde vært så stille da ??
AO3 Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Nei, alt var helt normalt. Kjempefin CTG. Og etterpå har h*n selvsagt vært sitt vanlige, aktive jeg. Antagelig er det fordi det begynner å bli ganske trangt i magen nå, og bevegelsesmønsteret endrer seg rundt uke 32-33-34 pga det. Det har jeg i og for seg blitt advart om av jordmor tidligere, men jeg trodde ikke det skulle endre seg fra en dag til neste, slik det gjorde hos meg. Nå kjenner jeg spark godt, men på en annen måte enn for en uke siden.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Jeg synes du skal ringe. Babyen er større nå og kan være vanskeligere å kjenne, men om du drikker et glass isvann på styrten og legger deg ned en halvtime og kjenner så våkner kanskje babyen? Eller noe med mye sukker i? Hvis ikke ring føden, det er mye bedre for deg (og for babyen) å vite at alt er i orden med den lille!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Har ikkje lest svara og sånn du har fått så langt, men tenkte berre å fortelle at rundt uke 36 begynte bevegelsane i magen min å bli annleis og. Fikk høyre at det var pga liten plass. Vart meir glidande bevegelsar i staden for brå dunk og spark. Det har tatt seg litt meir opp no då (han har vel blitt sterkare?), men var rolegare ei vekes tid++. Så etter kva eg har fått høyre er det vaneleg at det blir mindre/annleis liv i magen rundt veke36.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Sjekk ut på nettet noe som heter " Tell trivselen". Der anbefales det iallefall ikke å avvente når man kjenner stor forskjell i bevegelsesmønstret til barnet. Det tryggeste er å få sjekket hvordan barnet har det, og om det er noe galt.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 jeg er i akkurat samme situasjon som deg, er i uke 35+5 nå. jeg kjenner liv, men ingen ordentlige spark eller sterke bevegelser. dette har vært slik det siste døgnet. siden hun har ligget med hode ned i lang tid, går jeg ut i fra at hun bare er trøtt og sover mye - men når jeg leser om de som mister i uke 35-37 osv blir jeg litt mer bekymret. Jeg har vært inne på tanken å ringe føden, men det er så langt å reise for og helt sikkert få beskjed om at alt er i orden og at vi bare kan reise hjem igjen. Heldigvis skal jeg til legen på tirsdag, så hvis jeg bare kjenner liv frem til da, så får det være bra nok. Jeg kan ikke få helt panikk heller, føler jeg. Men det er neimen ikke lett dette her......kjenner at jeg begynner å bli en bekymret mor allerede...hehe. det er nok ingen fare, babyen din har det sikkert helt fint c",)
Lille-My,75 Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Du er ikke hysterisk for å ringe føden når du føler plutselig forandring og mindre liv. Det er anbefalt at man ringer når man er urolig! Så synes absolutt du bør ringe hvis du ikke allerede har gjort det. Til trøst er det visst helt vanlig med litt "annerledes" liv i magen når man nærmer seg de siste ukene. Hos meg har det også forandret seg. Ble annerledes sånn rundt uke 34-35. Da gikk det fra ivrig sparking, til litt mer rolige og "glidende" bevegelser inne i magen. Jordmor sa at det var helt vanlig og "etter boka" :-) Håper alt går fint med deg og nurket :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå