Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Selv om det kalles morgenkvalme er det ikke bestandig den kommer på morgenen,det beste botemiddelet alle sier er å spise lite og ofte i de første vanskelige ukene. Her er det litt knaskemat du kan ha hjemme eller lage og ha med deg på jobben: -rå grønnsaker,som gulerøtter,stilkselleri,friske grønne bønner,tomater -Ristede grovskiver -nøtter,rosiner,tørket aprikos -grønne,sprø epler -rugsprø og cottage cheese -friskpresset juice -urtete(men pass på det er ikke alle urter som er bra for gravide) -saftig frukt,fersken,plommer og pærer Men jeg vil bare si,jeg har stor tro på healere,og jeg kontaktet en og han sa at jeg skulle prøve og lukke øynene og se for meg kvalmen(lage ett eget monster av det) og ta i mot det med åpene armer.....for det som ofte er er det av vi som er kvalme prøver og gjøre alt for og få det bort,og det kan gjøre det mer intenst...det var hans råd,og jeg prøver det hver gang jeg får ett tak,og føler selv at det slipper litt...men du må jo ha trua på det. Seband,akupunkturpressbånd(fåes på apoteket) b6 vitamin ingefærtabl,eller fersk,eller som te frisk luft,gå deg en tur...DET hjelper og tenke på noe annet Ritz kjeks,spis en før du står opp blåbær-enten som saft eller syltetøy(jeg har nå drukket 3-4l på 1 1/2 dag det hjelper meg) Les om kosthold for gravide..det er helt utrolig hvordan riktig mat og steeeeeeinvilje kan få deg opp av senga og ut og spise. Farris blandet fifty fifty med eplemost er også en grei drikke som hjelper mot kvalme og farris har også mange gode mineraler man trenger mye av. vann med sitron i Akupunktur-dette aner jeg ikke noe om men flere som har prøv det og det hjelper... Kvalme, trøtthet, slitenhet, hjertebank og svimmelhet er vanlige ting som de fleste gravide må gjennom og er som oftest helt normalt men det kan også skyldes lite jern og folsyre faktisk.... LYKKE TIL
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. september 2008 skulle det stå da
Peders mamma Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Så flotte tips ! Sliter bare mer og mer med morgenkvalmen jeg..! Så fint med så mange tips som mulig !
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 jeg har lett opp alt jeg klarer om dette og allerede lest noen bøker...så jeg SUGER til meg alt jeg kan
¤A-09¤ Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Takk for tipsene! Jeg begynner å bli kraftig redusert av denne kvalmen, men truer meg selv på jobb hver morgen :-( og her er det dessverre ikke bare om morgen jeg er kvalm. men samme hvor plagsomt og slitsomt det er å være kvalm så synes jeg det er godt å ha det som en bekreftelse på at ting skjer der inne:-)
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 dytter den opp jeg
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 6. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2008 gulerot og tyggis.......det hjalp litt
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 der vettu *lovet jeg skulle finne denne*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå