123snart4"høygravid" Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Fødselen var planlagt satt i gang på grunn av svangerskapsdiabetes. Barnet var på forhånd målt til ca. 3700 g, men dagen for igangsettelse var likeve bare 2 dager over termin siden det er vanlig at en ikke skal gå over termin med svangerskapsdiabetes. Vi møtte spente opp på sykehuset klokken 0700. Det første som ble gjort var registrering av hjertelyd og bevegelser hos babyen. Jeg hadde 2 cm åpning og var moden, så vannet ble tatt med en gang i håp om å få gang på rier. Jeg vandret rundt i gangene i et par timer, men kjente ikke noe mer enn kynnere. Da disse to timene var gått uten at noe hadde skjedd, ble det bestemt at de skulle sette meg på drypp. Da skal jeg love at det haglet på gitt!!! I løpet av 2 timer hadde jeg full åpning. Jeg kom meg aldri opp i badekaret fordi jeg ble liggende med overvåkning av hjertelyden på barnet (den hadde noen dropp innimellom som jordmor ikke likte) På grunn av at riene var så tette ( var oppi 6 pr 10 min) lå jeg også med overvåkning av disse. I tillegg hadde jeg jo drypp i armen, så følte meg temmelig "fanget" i senga der ei stund:-) Kom meg gjennom åpningsfasen, men da barnet skulle ut kom det ikke skikkelige pressrier. Det å presse på vilje er helt forferdelig!!! Barnet lå høyt oppe i bekkenet og samme hvor mye jeg presset skjedde det ingenting:-( Etter en liten time var jeg helt fortvilet!! Jormor var helt fantastisk og guidet meg så godt hun kunne, men ingenting nyttet. Så falt hjertelyden på barnet, legen kom og det ble bestemt at han skulle tas med vakum. Jeg ble flyttet over i fødeseng, og plutselig var rommet fylt med mennesker. Så kjente jeg plutselig skikkelige pressrier, og etter to press var han ute!!!!! Den lettelsen jeg kjente da kan ikke beskrives:-) Ut kom en gutt på 4250g, 54 cm og 39 cm i hodeomkrets!!! Litt større enn antatt :-) Ikke revnet jeg noe heller, og det syns jeg er helt utrolig etter allt "hærverket" der nede...:-) Nå koser vi oss hjemme med verdens nydeligste gutt og stolte storesøsken:-) Lykke til alle dere som venter, det finnes ikke større opplevelse enn den som ligger foran dere!! Takk for meg:-)
ainapost Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Gratulerer så mye! Hørtes ganske heftig ut, syns jeg! Godt det er over og at dere koser dere! Jeg venter...... 7 dager igjen til termin. Venter nr 3 og har fått de to andre 3 og 2 uker før termin, så er litt utålmodig nå. Har fått erfare at ingen sv.skap og fødsler er like denne gangen;O) Kos dere med lillegutt!
Trulte76 Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Der var du Har sett etter innlegg fra deg. Gratulerer så mye med gutten. Han var jo stor og lang da:)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Gratulerer så mye med den store lille gutten:-)
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 gratulerer.må ha vært fantastisk.og at du ikke revnet eller noe med den størrelsen:)klippet meg med første og aldri mer det.kunne jo ikke gå,sitte eller reise meg opp.klipt ende til aen:)skjønte ikke hvorfor da men.34 rundt hodet og revna med andre og var 34 hun å.kjempeheldig du. kose dere videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå