Gå til innhold

kan noen hjelpe meg (samme som 3 tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje basic greie her inne. Uansett. Snakket med NAV nettopp i forhold til at jeg skal søke om fødselspenger. Far skal ha mer enn fedrekvoten har vi bestemt, samt at vi vurderer ett gradert uttak av fødselspenger. Nav sier at vi vil tape penger (ca en uke) på å ta 80 % kompensasjon (som var tanken) og anbefalte oss å ta 100 % - ba henne forklare meg dette og da sier hun at det har med fedrekvoten å gjøre.

Forstår det ikke - er mulig litt tunglært - men kan noen forklare meg dette ?

lillemannsmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere taper visst litt penger på det (ikke så mye og husker ikke helt hvorfor). Jeg tror det er fordi du får mer permisjon for pengene om du velger 100%. Altså at dersom 100% tilsvarer 44 uker så skulle 80% ha tilsvart litt mer enn 54 uker. Blæ, håpløst å forklare men det blir vel noe slik at for om du får 20% mindre lønn så forlenges ikke permisjonen tilsvarende. Det der skjønte du sikkert ikke for jeg aner ikke hvordan jeg skal uttrykke det...

Men jeg vil ikke automatisk anbefale 100% av de pengene.

Hvor mye trenger dere de få pengene dere taper? Er det verd det med tanke på at dere får mer tid sammen med gullet deres?

Dersom det viktigste er tiden sammen med gullet, dere klarer dere med at den ene bare får 80% av lønna si, og at der ikke er så nøye at dere blir "snytt" for noen tusenlapper så vil jeg si at 80% er det beste for dere.

Skrevet

i avsnitt 2 skulle det stå at

Jeg vil ikke automatisk anbefale 100% dekning selv om dere egentlig taper litt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...