SnartLeah Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg skal ha keisersnitt 19 september.Gruer meg egentlig ikke så veldig..,mem jeg lurer veldig på hva som skjer etter snittet er tatt? Hva slags opplevelser hadde dere? Får du sove etterpå,eller hva? Gleder meg veldig til å få henne ut..og se henne for første gang:) Også er jeg veldig redd for at jeg ikke skal bli "tatt vare på" av de på sykehuset,at de ser på meg som svak og "ikke så viktig" fordi jeg valgte KS. Og at jeg ikke får nok bedøvelse under inngrepet...at de bare skal si "litt må tåle" lissom...huff.....gruer meg veldig til akuratt det! Også lurer jeg på om man får ligge på rom alene,siden det er tatt KS, eller om du bare blir kasta inn på et rom som det ligger noen på allerede? Er det anderledes siden det blir tatt KS? Vil gjerne høre deres opplevelser rundt dette...og om hvpordan dere ble behandlet!! Er på Drammen sykehus forresten.......
AO3 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg har aldri tatt KS, og heller ikke født vaginalt (enda) - men jeg kan ALDRI tenke meg at de på sykehuset skal se på deg som svak eller "ikke så viktig" fordi du har valgt(?) å ta KS. De er profesjonelle! Du er en pasient, ikke noen de ser ned på på noen som helst slags måte! Det er jo også en selvfølge at du får nok bedøvelse under inngrepet. Anestesilegen har en jobb å gjøre, og den jobben gjør han/hun etter beste evne. Det legene og sykepleierne ønsker, er at alt skal gå så smertefritt og greit for seg som mulig, både for deg og for barnet ditt. Lykke til! Dette går helt sikkert kjempefint. Forhåpentligvis får du masse kloke ord fra jenter her inne som har tatt KS selv og har erfaring med dette ang spørsmålene dine, noe jeg ikke har.
*En jente, en til i vente?* Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg tok keisersnitt med min første, vel og merke akutt, men det blir jo litt av samme greia :-) Det er en herlig måte og føde på det også. Du er jo gjerne opplagt når du ankommer sykehuset, hvis du har sovet om natten som sikkert kan være litt vanskelig.. Så etter snittet får du jo møte babyen, de legger den gjerne inntil hodet ditt slik at du kan få lukte, susse og se på den litt. Far får være med på å vaske og slike ting, mens du sys. Så etter litt på overvåkning så får du babyen på fanget og får amme :-) Så er du tilbake på føden igjen som om du skulle ha fødet normalt.. Dette er min erfaring da, og det kan sikkert være annerledes. Men du får kanskje en liten pekepinn på hvordan det er ?
Soloho Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Tok også planlagt KS. Far ble med å stelte babyen mens jeg ble sydd. Fikk hilse på henne først, men de var snare med å ta henne inn på "stellerommet" sammen med far. Tror det var kaldt til henne:-) Tok vel en liten halvtime å sy meg, men den tiden gikk fort. Far og Lillemor ble plassert inne på overvåkninga. De fraktet lillemor i ei barnevogn. Der inne var det mange senger skilt med forheng, men vi var alene der inne. Sikkert lite folk akkurat den dagen:-) Når jeg var ferdig sydd ble jeg trillet inn til far og datter som hadde sittet en liten stund og ventet på meg. Vi lå på overvåkninga til jeg fikk igjen følelsen i beina. Husker ikke hvor lenge det gikk jeg. Par-tre timer kanskje. Så ble jeg trillet inn på firemannsrom nede på barsel. I dag har de pasienthotel på St. Olavs da. Jeg valgte KS selv pga. seteleie. Følte overhodet ikke at de så på meg som pysete, mindre verdt eller feig pga. valget mitt. Alle var helt fantastiske og anestesilegen stod ved hodet mitt og holdt far med selskap under hele snittet. Tror ikke hovedjobben hans var å holde far med selskap, men han fulgte med på skjermer, fulgte med på blodtrykk, spurte om jeg kjente noe osv. Fikk også lystgass en gang, men ville ikke ha mer enn den ene gangen fordi jeg ble dårlig av den. Det går sikkert kjempebra. Har bare fine minner fra KS mitt jeg ihvertfall! Lykke til!
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 du får ikke vondt! de bedøver deg nok det eneste du kjenner, er lissom følelsen av at de drar litt i deg, du bare føler det, men det er ikke vondt eller noe sånt, du bare merker at noe skjer.. klarer ikke forklare. men ellers merker du INGENTING!! jeg tok hastesnitt, så så ikke ungen før etter 12 timer.. han pustet ikke så var helt krise. men det er jo haste da.. utover det, så fikk jeg eget rom etter oppvåkninga, og fikk super behandling av alltid blide folk guttungen lå på intensiven, så jeg fikk klappe han på hånda igjennom kuvøsen det første døgnet. ellers så skjedde alt stell der i ti dager før jeg kom hjem. men planlagt snitt får du jo ungen på rommet med engang du får sprøyte i låret hver dag i 3 dager mener jeg å huske, pga risikoen for blodpropp. også fikk jeg smertestillende. men ellers alt supert!
SnartLeah Skrevet 6. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2008 Tusen takk for hyggelige svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå