Toffen99 Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Kjære Anniken! Du må forstå at du står ovenfor det som kanskje er det største overgrep mot medmennesker i moderne tid. Fedre som kun blir tilgodesett med barnelovens ”vanlig samværsrett” burde automatisk bli kompensert med billighetserstatning for det overgrep han blir påført fordi han ikke får se sine barn i tilstrekkelig grad. Den norske stat bryter den europeiske menneskerettighetskonvensjonen og barnekonvensjonen på flere punkter. Ikke uten grunn reagerer fedre med ytterligheter ved å nekte å betale bidrag, nekte kontakt med barna og med vold og drap. Hvor mange møteulykker på norske veier er rett og slett selvmord? Barnefordeling handler derfor primært om politikk og ikke om omsorgsevne. Det blir helt feil å definere omsorgsrollen ut fra morsrollen og deretter fastsette hvor mye ”mor” det er i far. Mor er da ingen hellig ku.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Følger ditt resonnement: 1) Far får ikke mer enn vanlig samværsrett Ergo far tar selvmord Eller 2) Mor får ikke mer enn vanlig samvær Ergo mor tar selvmord Eller 3) Barnet får ikke noe hjem og må skjæres over på midten Ergo barnet er enten dødt eller tar selvmord siden
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 *kremt* barnet vil jo uansett ha TO hjem da... Ikke alle som takler det, men for noen er dette en glimrende løsning:) Så synes i grunnen du er litt i overkant dramatisk. Og ja, det finnes fedre som har tatt livet sitt pga av de ikke får samvær, samværet boikottes eller mor flytter til langtvekkistan. Det er faktisk realiteten!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Dette HI skriver her er forferdelig: "Ikke uten grunn reagerer fedre med ytterligheter ved å nekte å betale bidrag, nekte kontakt med barna og med vold og drap. Hvor mange møteulykker på norske veier er rett og slett selvmord?" Er det forståelig med trusler om SELVMORD, VOLD OG DRAP?? Så hva mener du er løsningen? At en far med et slikt potensielt handlesett og i hvert fall tankesett får hovedomsorgen? Eller er det bra at et barn må leve halve tiden i et slikt hjem for å gjøre far fornøyd nok til ikke å komme med trusler om å drepe?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Hvor mange mødre har begått selvmord fordi far ikke gidder å stille opp?
.Ann. Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Herre min skaper. "Ikke uten grunn reagerer fedre med ytterligheter ved å nekte å betale bidrag, nekte kontakt med barna og med vold og drap. Hvor mange møteulykker på norske veier er rett og slett selvmord?" Dette utdraget beskriver et menneske som er ustabil til den grad at en ikke bør ha samvær med barn, mener nå jeg. jeg mener ikke at HI nødvendigvis er ustabil, mest sanynlig har han bare dårlig formuleringsevne, og/eller er noe tja hva skal jeg si... begrenset . Om han virkelig mener det han skriver da. For HI kan ikke mene at barneloven er grunn for å utøve vold eller drap? Jeg tror ikke jeg trenger å si noe mer på dette punktet, det faller på sin egen urimelighet. Jeg tviler ikke på at mange møteulykker er selvmord, men jeg personlig tviler på at Norges Lover kan ta skylden for at enkelte er suicidale. Når det gjelder det økonomiske, som jeg personlig regner som det minst graverende eksempelet her, så skulle jeg tro at de fleste foreldre ønsker å bidra til at barnet deres får det det trenger- for bidraget skal faktisk bli brukt til barnets beste, det er ikke den ene forelderens avlat for at den andre tar hovedansvaret. IKKE GLEM AT BARNEFORDELING SKAL HANDLE OM BARNAS BEHOV OG IKKE FORELDRENES EGOTRIPP. Jeg får visst ikke sagt det ofte nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå