Gå til innhold

skillsmisse og barn osv


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er det sånn at mannfolka ikke har like mye rett til å ha barna som damene?!? kjæresten min har to brødre som er skilt og de har to barn hver, men eksene nekter de å ha barna så mye de vil, er det mulig...?? De vil jo ha barna annenhver uke, bor like ved eksene sine også... Hvorfor er det damene som automatisk får ansvaret for barna...?! Disse mannfolka er oppegående har bra jobb osv. Skjønner meg ikke på systemet i Norge jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også kjenner flere som har det sånn, hvor mennene ikke får ha barna 50/50..dette fordi mammane får så mye ekstra penger fra Nav så de sier de ikke har råd til å dele 50/50...idioti spør du meg.

I de fleste tilfeller blir vel mor bare automatisk hovedforsørger, mens hvis du er mann og får hovedomsorg blir du nesten sett rart på... syns da menn er like gode omsorgspersoner jeg da men.....

Skrevet

Jeg har hovedomsorgen til barna her og i tilfellet her med bf, så er det ikke så lett å dele 50/50 på barna siden han har valgt å flytte på andre siden av landet. Han har selvfølgelig lyst til å ha barna 14 dager hver måned, men skal da barna ha 2 barnehager/skoler? Det går ikke i praksis det og det blir veldig forvirrende for barna.

 

Hvis han ikke hadde valgt å flytte halve landet etter bruddet så hadde saken sett annerledes ut. Jeg nekter han ikke samvær med barna, men nå er det jo han som har valgt å flytte langt bort fra barna, og da må han innrette seg for hva som er det beste for de.

 

Men kommer han flyttende nærmere eller at jeg flytter nærmere han så får han mer samvær hvis han vil. Jeg vil virkelig at barna skal kjenne pappaen sin.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Som regel når barna er små, så er det "til det beste for dem" og være hos moren sin. Jeg og BF hadde 50/50 helt til jeg flyttet. JEG ønsket jo at pappaen skulle ha henne så mye, (eller, jenta ha pappaen sin så mye) men det er praktisk umulig nå..

Skrevet

Barna våre er 2 og 4 år og vi skal på mekling om dette nå, han er bastant på at han skal ha de 14 dager pr mnd. Men tror ikke barna har godt av det, Jeg har latt han ha de 14 dager ett par ganger nå og jeg ser at minsta har blitt plaget med seperasjonsangst, hun er redd for mørke biler og hun takler ikke å ha barnevakt en liten halvtime engang...... Hun har aldri vært sånn før.

 

Jeg har også opplevd at Eldste våkner om natta og sier at han ikke vil reise..... Dette har jeg fortalt bf, men han nekkter å høre på det, så jeg ringte for å få en mekling så vi kan få hjelp der til å løse denne floken. Det er barna jeg tenker på ikke meg eller bf. Barna er viktigst

Skrevet

morspresumsjonen ( at man gikk ut fra at ungene hadde det best hos mor ved barnefordeling) ble fjernet fra norsk rett på slutten av 80 -tallet en gang... det er således IKKE noe automatikk i at mor skal ha hovedomsorgen.. har flere mannlige venner som har hovedomsorgen jeg. ( men har selv hovedomsorgen for mine da far her ikke helt vet hva han vil...)..veldig lett for de utenfra å ha meninger.. særlig når man kun kjenner den ene parten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...