fikk3flottesønner Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Noen andre? Er ellers i ganske god form, trente jevnlig før graviditeten. Nå sitter jeg å føler meg kortpustet bare av å sitte i ro og melkesyra kommer i bena bare av å gå opp en trapp. Sitter nå, tett i nesa og hiver etter pusten. Jeg har vært på noen timer på Spenst, men kjenner at kroppen er passe rar og slapp. Har ikke samme balanse, motorikk og utholdenhet, så jeg har pleid å stille meg nært utgangsdøren og har gått før timen er ferdig de siste gangene. Kjedelig, blodtrykket er bedre og nærmer seg normalt, 110-70. alle sier at trening for gravide er bra. føles som om jeg har det best på sofaen og da er det vanskelig å motivere seg. noen gode råd? har ikke lyst på alt for mye kg tillegg i denne graviditeten. Er 17 uker nå og har gått opp 2 kg
Stine Eirin Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Prøv svømming! Det er magisk! Ellers kan det være lurt å sette ned tempoet. Jeg synes ikke det har noen hensikt å trene for en hver pris! At du prøver å ikke gå opp for mye er ikke ensbetydene med å slanke seg. Barnet, livmor, morkake, vann og alt veier sitt. Og Skal veie sitt Husk det da! At du blir dønn gåen er ikke et tegn på dårlig form, men at du er tyngre i drift. Du må huske at kroppen din produserer 40% mere blod til barnet, og trenger også å frakte mere blod i kroppen for å forsyne både deg barnet med surstoff! Det er helt normalt å ikke prestere like mye! Ikke slutt å tren, bare sett ned tempoet og finn måter å trene på som ikke pumper deg helt! Hva med type pilates treningsformer eller noe?
fikk3flottesønner Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 hei, takk for gode råd, skal prøve svømming.
Giinaღ Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Trente også jevnlig og godt før jeg ble gravid. Bestemte meg for å fortsette med det, men pga trøtthet i starten ble det lite trening i 1.trim. Nå i 2.trim prøver jeg virkelig, men synes jeg mangler overskudd og ork. Jeg prøver å gå lange turer med hunden istedet og når jeg er innom sats så har jeg forholdsvis korte økter på 30 min på tredemølla (rask gange, orker og liker ikke å løpe etter at magen kom) og bittelitt styrke på armene. Forsøkte meg på sittesykkel i går men syntes rett og slett det var ubehagelig. Har derfor bestemt meg for å gjøre det jeg orker og føler for. Er ikke for alle det å trene godt hele svangerskapet, tror jeg. Lykke til!!!!
Maya_1 Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Samme her Trenet 1-2 ganger i uka før jeg ble gravid, men etter har det blitt 2 ganger på alle disse ukene. Eier ikke ork i det hele tatt, og kondisen forsvant så fort egget var befrukta. Begynte å bli litt piggere nå i det siste, men det gikk over... Hvordan klarer folk å trene under svangerskapet?! hehe Jeg får den "30 minutt gange i løpet av dagen" når jeg går til/fra jobb, så er forsåvidt noe, men har gått opp litt for mye og skulle gjerne holdt meg i litt form. (Skal prøve en tur i svømmehallen! Det sto forsåvidt på planen alt, bare det å komme seg dit er ork;)
Giinaღ Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Heldigvis kommer kondisjonen tilbake like fort som den forsvinner som regel Hvis man har trent regelmessig i flere år så vil vi heller ikke bruke så lang tid på å komme i form igjen. Synes du er flink som får gått såpass mye hver dag.
hannetroll Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Godt å høre at vi er flere som sliter med å fortsette med treninga! Jeg trente også 3-4 ganger i uka før jeg ble gravid, men hittil har formen vært så elendig at jeg knapt har overskudd til å få gått en runde rundt klvartalet. Matlysten har vært tilsvarende elendig så heldigvis har jeg ikke gått opp i vekt ennå. Men merker jo muskelsvinnet kan du si... Er 14+3 i dag og merker at formen er litt på vei tilbake, så håper at jeg kan komme meg ut på tur og ta noen økter på treningsstudioet igjen snart. Men har ingen forhåpninger om å kunne gjøre i nærheten av det samme som jeg kunne før jeg ble gravid. Er fornøyd hvis jeg får to dager i uka på ellipsemaskin eller tredemølle og kommer meg ut i marka i helgene i tillegg. Etter hvert. Har også fått tips om å kjøpe boka til Jill Jahrman "Trening for kule mager" som gir råd om styrketrening. Nei, trening i svangerskapet er visst ikke for alle. Selv om man var i knallform før man ble gravid....
birrisj05.02.09 Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Jotakk da er vi to, jeg blir også kjempesliten av ingenting. Men svømming er helt SUPER trening!
superglad!! Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Hei! Jeg er instruktør og trente 4 ganger i uken før graviditet, og gjør fremdeles dette, men i roligere former. Pulsen min ligger høyere enn hva den pleier og da merker jeg på kroppen at jeg ikke kan ta like hardt i før jeg er oppe i like høy puls som tidligere. Jeg sykler, jogger, svømmer og går. Prøver å få til litt styrketrening(helst med flere repetisjoner og lettere vekter) også av og til. Det sies jo at om man er i god form vil dette lette gravidtet, fødsel og det å komme seg igejn etter fødsel. Men alt etter hva man orker. En halvtimes gåtur hver dag gjøre susen det og! Lykket til med trening og svangerskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå