Gjest Zima *pergo* Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Det er jo mye hard kritikk og negativ omtale om unge mødre, men hva tenker dere om unge fedre da? Den debatten har jeg faktisk ALDRI sett. Går de også glipp av halve livet ved å få barn før fylte 28, eller slipper de unna, for de er jo tross alt "bare" pappaen?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Har vel egentlig inntrykk av at fedrene ikke er så tilstede jeg, dersom de blir fedre tidlig (knapt sammen med dama når hun får baby). Men det er kanskje helt feil?
Gjest Zima *pergo* Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg vet ikke jeg vel, jeg kjenner ingen unge fedre :-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Ikke jeg heller... eller mødre for den saks skyld.
Gjest Zima *pergo* Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Eller, jo, venninnen min og samboeren hennes er 23-24 år. Han er i alle fall utrolig delaktig. :-) Og Veldig flink.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Tror mange regner med at barn av unge mødre ikke har noen fedre hehe.. Men man hører jo sjeldent kritikk av eldre fedre også da! Det er alltid mødrene som får gjennomgå Og Yaddaline, det er helt feil ja Min samboer er verdens beste pappa, veldig flink til å finne på ting sammen med jenta si..
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Samboeren min var sammen med meg hele tiden mens jeg var gravid, han er her enda, og er en fantastisk pappa=) tror aldri han har fått noen kommentarer. jeg derimot... sikkert fordi det er sosialt akseptert at han jo bare kan stikke av og betale noen tusenlapper i måneden hvis han ønsker det...
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Han er forresten 24, vet ikke om han er ung eller hva, jeg.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Faren til min lille gutt er så tilstede som han klarer. Han stiller opp 110%, så ikke ta alle under en kam! Vi hadde bare vært sammen i 6 mnd før jeg fant ut at jeg var gravid, men han støttet med 100% allerede da! Lukas kunne ikke hatt en bedre pappa, og jeg er så stolt av de begge<3
Gjest Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Så lenge folk klarer å ta seg av barna sine, så spiller det ingen rolle for meg hvor gamle de er. Men har sett "dårlige" fedre som både er unge og gamle. Mannen til en venninne av meg er 36 og noe mer tafatt enn ham skal du lete lenge etter. De har to barn og han har ikke skiftet EN bleie eller stått opp EN morgen. Han kan aller nådigst underholde ungene mens hun lager middag, men det er også alt. Som sagt, 36 år gammel.
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Ja, man finner dem vel overalt...=)
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 En dårlig far har ingenting med alder å gjøre! Jeg kjenner dårlige fedre på langt over 40år liksom... Men det er klart hvis du er 16-17år så sier det seg selv at du kansje ikke er moden til å blir far? Jeg hadde iallefall ikke vært en moden mamma i den alderen...men kjenner faktisk ingen unge fedre (under 23 faktisk)....
Gjest Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 jeg var veldig ung og det var faren til ungen min også, han har ikke tatt så mye ansvar fordi han var ikke helt med på det å få barn osv.. Men nå som ungen er blitt større er han blitt flinkere men fortsatt så er det farmor og farfar som er flinkest med ungen... (Faren bor hos foreldrene sine enda.. :-) Er man kjærester og får barn så tror jeg det er mange flinke fedre der ute også som tar ansvar, men det er nok lettere for en mann/gutt å slippe unna ansvar, iallefall til å begynne med siden da er jo barnet så avhengig av moren...Lett å bare dra sin vei og bli helge pappa tror jeg... Ansvar i så tidelig alder er nok veldig skremmende, og det forstår jeg... Men mye vanskligere for en mor å bare dra enn for en far da... Man går ikke glipp av livet selv om en er ung når en får barn.. Er bare å prioritere riktig det .-) Viktig å leve litt selv også :-) Det gjelder jo alle uansett alder... :-)
Gjest Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Kanskje det er fordi det ikke er like synlig med fedrene? De tar sjeldene ungene i barnevogna og drar på shopping eller andre lignende ting. Mannen min fikk gjennomgå den gangen vi ble unge foreldre. Men på en helt annen måte enn meg. Han fikk kommentarer som gjekk på at han burde holdt snabelen sin inne. Fra eldre fikk han faktisk høre at hadde de vært mine foreldre skulle de kuttet av han visse deler, eller andre grusomme hendelser. Mens jeg fikk høre at de skulle passe på meg og melde meg til barnevernet så fort de fikk noe å sette fingeren på. Heldigvis ble det litt bedre etter at hun var født!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå