Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 prøver dere å bli gravide igjen? Skal ikke du begynne på skolen da? Lykke til med prøvingen:) Hilsen nysgjerrig
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Ja, og ja. Fint mulig å kombinere det.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 men skal du ta permisjon fra skolen da? Mener ikke noe stygt med dette altså.. hehe er bare nysgjerrig:) Mulig jeg vil prøve selv.. men siden jeg går på skolen er jeg litt usikker..
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Planen er å ta permisjon fra skolen en stund, og la far ta en del permisjon hvis det lar seg gjøre. blir jeg f.eks gravid i oktober og går ut i permisjon rundt juni, vil jeg være hjemme til jul, og så gå tilbake til studiene, så far får ha litt permisjon. Vi fant ut vi måtte velge mellom å få barn nå, eller vente til jeg var ferdig med studiene. Skulle jeg ventet til da, hadde det blitt lenge til, siden jeg skal gå 5 år skole nå. Jeg ønsker heller ikke å komme rett i en ny jobb, for så å bli gravid og eventuellt sykemeldt - og så ut i permisjon. Vi ønsket oss to relativt tette, fordi vi vil at barna skal kunne ha god kontakt også gjennom barndommen. Økonomien går det fint med, etter at jeg har begynt å studere har vi 5000 mer netto enn vi hadde før. Pga alt dette, og fordi vi virkelig ønsker oss et barn til, valgte vi å gå for det. Jeg vil også tro det kan være lettere å kombinere barn med skole enn med jobb, fordi man da har litt mer frihet til å være hjemme ved f.eks sykt barn, og å få være med på ting som luciadag, kaffe i barnehagen, utflukter osv. Man har også muligheten til å ta kortere dager, og studere på kveldstid. Studiet jeg skal ta har lite obligatorisk oppmøte, og jeg håper på å kunne ha kortere dager, og gjerne være hjemme med barna en dag i uken - og heller ta igjen lesingen ved å lese effektivt på skolen, og å lese litt på kveldstid eller i helger.
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Holder på med allmenn påbygg (har yrkesrettet utdannelse så mangler noen fag for å få studiekompetanse), skal deretter utdanne meg til siviløkonom + ekstra studiepoeng i ledelse. Får se om jeg etterpå videreutdanner meg mer.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Hei, jeg er ikke hi:) Men jeg lurer på hvordan du kan klare å ta master i økonomi og ledelse og allmennpåbygging pluss ekstra poeng i ledelse? På bare fem år hvis du skal ha barn også? Mannen min er siv.øk ++, og han brukte 6 år. Og han var ikke i permisjon eller tok påbygging. Men går det an? Har snust litt på muligheten selv:)
Gjest Sauen og dingsen **1pp** Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 6 år med påbygg ,pluss permisjonen blir det vel, skrev nok feil over=) Siviløkonomstudiet er bare på 5 år... Tilleggspoengene tar jeg da samtidig. Det er en av grunnene til at vi velger å få barn nå istedenfor - vi syns det blir for mye å ha 7-8 år mellom ungene, og når økonomi, plass og lyst tilsier at vi kan få en til så går vi for det=) Hvis jeg føder midt på sommeren håper jeg på å kunne begynne på skolen igjen til vårsemesteret, og at sambo tar resten av permisjonen. Samme hvis jeg føder tidlig vår. Ellers blir det nok meg som går hjemme hele permisjonen ja, jobben til sambo er ikke så glad i permisjonene, de...=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå