Gå til innhold

=(

GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent en del kraftige spark de sistde dagene, men i dag har jeg ikke kjent noen ting... Klemmer på magen men ingen spark=(

Er 19 uker på vei og er førstegangsfødende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt, har lest og hørt at det er ikke normalt med spark hele tiden så tidlig..

Kos deg du nå .o))

Jeg begynte å kjenne spark i går og er halvveis..

Skrevet

det tror jeg du ikke trenger og bekymre deg så mye over, jeg kjente ikke daglig liv før uke 22. jeg er 25+3 nå og hvis jeg klemmer på magen, er det ikke alltid jeg får ett spark/bevegelse til bake.

men hvis du er veldig bekymret så tar du en tlf til jordmoren din, selvom jeg er sikker på at alt er bra med den lille, er nokk bare litt tidlig og kjenne liv vær dag :) lykke til :)

(førstegangsfødene)

Skrevet

ta det helt med ro ja.vanelig det!tirsdagog onsdag var det ikke noe liv hos meg heller men i går og i dag,så gjør det ikke noe annet enn og ligge våken og sparke og slår:)helt vanelig det ja.ikke våkent hver gang du sitter og legger deg.er forresten 21 uker jeg da i dag.

Skrevet

er du bekymra, så ring og få sjekka det :) Er ingen grunn til at du skal gå å være redd, det er ikke bra for hverken deg eller barnet.

Skrevet

Ja skal ikke bekymre meg men har xoo ganske vondt i magen men det oxo sikert normalt det oxo=) takk for svar=)

Skrevet

Helt sikkert ingen grunn til bekymring. Nå jeg var så langt, og en stund etter det så kunne jeg kjenne masse liv i mange dager, og så ingenting i noen dager... Så er nok helt normalt, selv om det såklart er mye morsommere når babyen sparker hele tiden:)

Er i uke 30 nå, og kjenner liv hver dag - men ikke engang nå får jeg respons hver gang jeg prøver. Jeg kan spise noe søtt, dytte og dytte på magen - til og med legge meg på magen - uten å kjenne noenting... Så vil dem ikke så vil dem ikke:)

Men er du veldig bekymret, er det bedre å ta kontakt med lege enn å sitte å engste seg, det er ikke bra hverken for deg eller babyen din.

Skrevet

skjønner men var hios lgen i forrigårs alt var bra med den lille...

Er bare redd siden jeg har vondt i magen at det er noe galt=(

Skrevet

Og magevondtet, kommer an på hva slags vondt i magen du har...

Jeg har hatt mye vondt i magen i svangerskapet. Luftsmerter og vondt fordi jeg ikke har kommet meg på do. Og vondt når livmoren strekker seg, skikkelige stikk og ilinger... Og etterhvert masse kynnere, magen som strammer seg og nesten kramper i magen...

Er det noe du har kjent før, eller som kjennes "normalt" ut? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg hadde jo ikke hatt kynnere før nå, samtidig skjønte jeg på en måte at det ikke var noe farlig vondt...

Skrevet

Er mens smerter=( æsj=( Ikke deilig=(

Skrevet

Kan være at det bare er livmoren din som strekker seg, fordi babyen din trenger mere plass. Kan kjennes ut som menssmerter det.

Men er du usikker og redd, ta en telefon til legen din og fortell det som det er. Antagelig vil han si at det ikke er noen fare, men da blir du helt sikkert roligere. Ellers så får du en time.

Er ikke noe gøy å være engstelig, selv om det er noe som hører til det å være gravid... Og det er bedre å få sjekket det ut enn å sitte å være redd.

Lykke til:)

Skrevet

Mens-smerter er nok det at livmor utvider seg. Venninna mi hadde det på og av hele svangerskapet.

Har også kjent det innimellom

Skrevet

Jeg har hatt masse menssmerter gjennom svangerskapet så langt, jeg er nå 24 uker på vei.

Jeg tok det opp med jordmor, og hun kjente på magen min osv. Hun kom frem til at jeg stresser, slik at magen min spenner seg (muskulaturen, ikke kynnere). Når ting skjer inne i magen kjenner jeg det da ekstra godt fordi muskulaturen er som et skjold som ikke lar seg utvide så lett (jeg har trent i 10 år uten å noen gang før bli beskyldt for å ha et snev av magemuskler, så jeg er alt i alt fornøyd ;) ) Hvis du er bekymret og stresset over magen din, så kan det være at du spenner deg slik at det blir verre. Jeg fikk anbefalt gravid-yoga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...