Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide selv om dere brukte glidekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer....liker nemlig best glidekrem, men har lest at det kan være best uten når man prøver å bli gravide....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Ja, innimellom hvertfall? Står da virkelig på tuben at den ikke er sæddrepende, om jeg ikke husker feil, så skjønner ikke hvordan det kan være et problem? Men jeg brukte p-piller også, da... Så hele graviditeten kom som en overraskelse. Åpenbart superfruktbar - og ganske bekymret for hva jeg skal finne på etter at svangerskapet er over, for å ikke bli gravid igjen med en gang...

:-)

Skrevet

Glidekrem er jo ikke noe prevensjonsmiddel da! så selvfølgelig kan du bli gravid når du bruker dette, på lik linje med om du ikke hadde brukt det! spiller absolutt ingen rolle fra eller til.:) om du da ikke bruker sæddrepende krem så klart, men det regner jeg med du ikke gjør siden du spørr om dette. :)

Skrevet

Vi brukte litt glidekrem, mindre enn vi vanligvis gjør, når jeg ble gravid. Er jo ikke noe sæddrepende middel eller noe i glidekrem, men er vel det at det kan bli vanskeligere for svømmerne å komme frem i all kremen...

Men tror for å være ærlig at det det ikke har sååå mye å si, men kommer jo an på om dere er villige til å ta sjansen? :)

Vi ville ha baby NÅ, når vi startet prøvingen - og syntes det var vel verdt å kutte ned på glidekremen akkurat de dagene det kunne bli baby - tilfelle... men brukte som sagt litt da.

Lykke til:)

Skrevet

jeg fikk også høre når vi prøvde, at glidemiddel kan hindre svømmerne, så vi ble anbefalt å bytte fra silikonbasert- til vannbasertmiddel. det funket for oss :-) lykke til

Skrevet

vannbasert ja...det skal jeg sjekke når jeg kommer hjem!

Takk!

Skrevet

Jeg har også hørt at det kan være vanskelig for sædcellene og svømme i masse gildekrem.

Men den måneden jeg ble gravid, så brukte vi en glidekrem som heter pre-seed, den skal i hvertfall ikke skade spermen. Du kan få kjøpt den på billigetester.no

Utdrag derfra:

Fertilitetsvennlig vaginal glidecreme med merket Pre-Seed.

Pre-seeds milde oppskrift gir naturlig virkende fuktighet til alle former for bruk – selv når man prøver å bli gravid.

*pH balansert til å matche det fertile slim i livmorhalsen

*Utviklet spesielt til å ikke skade sperm

*Pre-seed er klinisk testet og anbefalt av leger

*Med Arabinogalactan for antioxiderende effekt

*Pre-Seed gir fuktighet både til livmorhals og vagina

Du kan jo prøve denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...