Yada Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Noen som vet hvor lenge før termin man MÅ sende inne papirene? Tiden har virkelig rast fra meg, og termin nærmer seg med stormskritt. Jeg sitter og klør meg i hodet og fyller ut etter beste evne, og frykter at jeg er for sent ute. Hva skjer hvis man leverer for sent?
Trollkatt Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Tror ikke de har noen frist for å sende inn. Det eneste som skjer hvis du sender inn veldig nærme oppstartsdato for permisjon, er at du må vente litt lenger på pengene, og at du får etterbetalt hvis utbetalingene blir forsinket. Behandlingstiden avhenger jo også av ting som hvor mange søknader de skal behandle, om det er noe spesielt som gjør at søknaden din krever ekstra tid, og om arbeidsgiveren din er treg med å sende inn inntekts- og skatteopplysninger. Eneste fristen de opererer med, som jeg har forstått, er at kravet må sendes inn senest tre (tror jeg) mnd etter at permisjonen har startet.
mamma til 2... Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 min søknad tok faktisk nesten 4 mnd å behandle,trodde jeg var tidlig ute, men fikk faktisk ikke svar før 1 uke ut i permisjonen..tror det er 3 mnd før du bør ha sendt den inn.. det eneste som kan skje om du leverer for sent, er at du ikke får utbetalingen i tide. da får du det etterbetalt. men husk: de etterbetaler ikke for mer enn 3 mnd
Yada Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 Takk. Dette var betryggende å lese. Det har virkelig stresset meg å tenke på det. Hater å fylle ut papirer nemlig. Men idag har jeg tid og ork til å se på det. Så da skal det bli greie på det. Har ca to måneder igjen til termin.
Yada Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Huff da... Ja man må jo regne med at NAV ikke er de raskeste her på jord....
Ragdoll Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Men hvis man er i fast jobb, må man selv passe på å sende inn disse søknadene? trodde sånne ting gikk av seg selv? Må man fysisk ned å hente søknadspapirene da, eller kan man ringe og få de tilsendt?
Yada Skrevet 5. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2008 Du må sende inn papirer ja. Det går ikke automatisk. Noe skal du fylle ut selv, og noe skal arbeidsgiveren din fylle ut. Ring NAV kontoret å be dem sende deg det, eventuelt gå inn på nav.no å printe de ut selv.
Trollkatt Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Har også hørt om noen (var det her inne, tro?) som sendte den inn så tidlig at de la den til side for å behandle den senere. Og da vedkommende ringte inn for å høre hvordan behandlingen gikk, hadde de glemt den! Jeg har god erfaring med kort behandlingstid, så dette varierer nok veldig. Jeg har også skjøvet dette fra meg, og sendte inn litt sent denne gangen, så jeg er spent selv, jeg. Håper det løser seg og at du slipper å vente på utbetaling
Ragdoll Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Har noen en link å sende meg så jeg kan printe ut skjemaet?
Yada Skrevet 5. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2008 For å være ærlig, så syns jeg det var vanskelig å finne de, jeg gav opp, og sendte mail til NAV og ba de sende meg det jeg trengte
InaM25 Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Enig at det er litt vanskelig å finne fram på NAV sine sider, men papirene ligger under skjemaer trur jeg det var, og skjemaet heter krav om ytelse ved fødsel/adopsjon (foreldrepenger) Håper det var litt til hjelp =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå