Gå til innhold

Hvordan oppleves symptomene for dere? Vil gjerne sammenligne fordi jeg er litt engstelig.


Vil

Anbefalte innlegg

I forrige uke følte jeg meg støl og rar og øm i brystene, altså symptomer på graviditet. Følte det som at blodet pulserte i magen, selv om dette siste kanskje var mest innbilning. Jeg likte igrunn disse symptomene når jeg tenker tlbake...

 

...For de siste dagene har jeg ikke følt noen ting. Blir litt engstelig for at det betyr at noe er galt, så i forsøk på å rasjonalisere det vekk:

 

Er det andre som går opp og ned i symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare fått positive tester, uteblitt mens og har noe ømme pupper. Litt indikasjoner på menssmerter av og til, men de kommer og går. Skulle heller vært kvalmen og kjent symptomene ordentlig, da hedde jeg følt meg tryggere!

 

Skal på tidlig UL 17.sept, for å sjekke at det faktisk er liv der (mistet i MA i fjor, så er litt på tuppa denne gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har symptomer kun i form av ømme brystvorter, "menssmerter" og stikninger. Men smertene og stikningene varierer veldig, noen dager kjenner jeg nesten ingenting og andre dager konstant hele dagen.

Har inntrykk av at alt er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... er i 6.uke nå og kjenner i grunnen ingenting, annet enn litt ømme brystvorter. I forrige uke hadde jeg mensmurringer hele tiden, var trøtt/sliten, hadde ømme brystvorter og voksende pupper..

Puppene er jo fortsatt litt større enn vanlig og brystvortene litt ømme, ellers merker jeg overhodet ingenting, føler meg helt som vanlig!! Blir nesten litt nervøs :-/ Testet en gang til på tirsdag (testet første gang mandag i forrige uke) og den var positiv, da..

 

Hvilken uke er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er også i uke 6, og merker så og si ingenting. Foruten at brystene er mer ømme enn vanlig, og at mensen har uteblitt i 8 dager. Er redd for at jeg kanskje ikke er gravid, selv om jeg tok GT for 1 uke siden, som var positiv. Vurdere å ta en ny test igjen i kveld eller morgen.

Er det noen av dere som merker at buksene begynner å bli trange?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det litt opp og ned. Er i uke 6 nå. Av og til er jeg veldig trøtt. Litt kvalm noen kvelder, Andre dager merker jeg ingenting. Men satser på at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stølheten i brystene har gått over hos meg og...

har hørt at jordmor har sagt at det er vanlig å kjenne symptomene veldig en dag og være helt normal andre dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i starten av graviditeten lurte jeg virkelig på om jeg fremdeles var gravid eller om det hadde stranda for jeg merka plutselig ingen ting, men plutselig kom den uggenheten......+ litt såre brystvorter (hadde ikke frista å amme nå...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine bukser er for trange allerede, ja.. de som er litt høye i livet. Det er vondt å gå med knappen igjen fordi magen "presser sånn på" på et vis.

Både mannen og jeg ser også at magen har vokst litt helt nederst. Det har kommet denne uken tror vi. Er derfor litt spent på om jeg virkelig bare er i 6.uke som jeg selv har beregnet, eller mer. Har hatt så uregelmessige sykluser så det er ikke helt godt å si. 6. eller 7.uke må det være.

Ellers tar trøttheten overhånd, utrolig trøtt på kveldene. Men det er vel vanligst de første 8-10 ukene har jeg hørt?

 

PS Tror ikke det er grunn til bekymring om man ikke kjenner symptomer enda. Noen merker jo nesten ingenting! Det er jo derfor mange har opplevd å være et par mnd på vei før de finner ut at de er gravide. Det trenger ikke å være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA står for Missed Abortion. Dvs at fosteret dør inni deg, men blir ikke støtt ut som ved en spontanabort.

Hadde selv en MA i februar i år. Var 11 uker + da jeg plutselig ikke følte meg gravid lenger. Alle symptomene var borte. Fikk blødninger og takvise smerter i underlivet.

På sykehuset fikk jeg et par tabeletter som skulle hjelpe kroppen til å "ordne opp" på naturlig vis.

Fra blødningene/smertene startet og til jeg følte meg "normal"/ sluttet å blø, gikk det litt over 2 mnd.... noe av det værste jeg har vært med på.

Men trøster meg selv med at det var ikke meningen den gangen. At det sikkert var noe galt med fosteret, og at det derfor ble støtt bort av kroppen min.

Nå er jeg gravid igjen, og gleder meg kjempemasse sammen med samboeren min, selv om det er veldig tidlig ennå.

Håper det går bra denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm i en uke, faktisk, men har skyldt på at det var stress. Brekker meg av ekle lukter, mannfolket her burde bli litt mer sporty på kattedoen...

 

Har kjent at det stikker vondt i underlivet, som om det gjør seg klar til å utvides, og det var ikke akkurat godt.

 

Tre uker før venninna mi føda, måtte vi sette oss ned fordi hun kjente at det var som om barnet pirka på blæra hennes. Jeg skjønner hva hu mener!!!! Det var litt rart, for jeg tenkte på henne med en gang jeg kjente den følelsen.

 

Men jeg er bare 5 uker, trodde alt dette var litt tidlig jeg... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, også har jeg veldig lyst på tomatsuppe og masse andre rare mater:P Så har jeg veldig ømme bryster, men det trodde jeg også var menstruasjonen som kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hatt lite symptomer, og i dag synes jeg det nesten er ingenting. Er så lett å bli bekymra, og vil helst føle meg gravid, men har heller ikke opplevd noe som skulle tilsi at ting ikke er i orden, og prøver å slå meg til ro med at symptomene kommer etterhvert. Føles fortsatt lenge til legetime om 1,5 uker... er i uke 6 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det går litt opp og ned med symptomer her også.. Noen dager er jeg øm i brystene, og har mensmurringer i magen. Andre dager er jeg veldig sliten.. og noen dager i helt fin form. Men håper det er normalt!! Det er vel kanskje litt sånn i starten at mange leter litt etter symptomer for å være mer trygge på at de er gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opp og ned her og i grunn. Drit nervøs ettersom jeg mistet i MA for bare 3 mnd siden.

 

Har økt utflod, masse murringer, uvel innimellom helst midt på dagen, dårlig imagen (rar fordøyelse) iskald, og veeeldig sensitive brystorter (ikke vonde) og litt mer sliten enn vanlig. merker jeg sover mye lenger enn jeg pleier. Er sykemeldt da legen min vil at jeg ikke skal stresse i de første 12 ukene. Har en veldig hektisk jobb.

 

Noen har ikke vondt i puppene i det heletatt. Merker ikke at de er gravide i det heletatt. Mamma var ikke dårlig med noen av oss hun.

 

Så jeg syns vi skal slutte å engste oss! Vi gjør ikke saken noe bedre ved å gå å være nervøse. Det er jo ingenting som tilsier at ikke akkurat VI skal få dette til!! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig øm og tung i puppene, trøtt (men har også fått bihulebetennelse), vondt i korsryggen, luft i magen og alle bukser klemmer nederst på magen når jeg sitter! Forferdelig irriterende- kan jo ikke akkurat kjøpe mammabukser enda, og gidder ikke å stå oppreist hele dagen... ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i de fleste her. Jeg har tatt 2 tester og begge var positive, så gravid er jeg. Men symptomene varierer fra time til time omtrent. Det eneste som faktisk minner meg på at jeg er gravid er kvalmen... Den er der. Ellers føles det litt som om jeg faktisk har mensen innimellom. Har ikke smerter, men litt øm i korsryggen og uggen i magen. Satser på at alt er bra. Vil ikke bekymre meg for mye;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HL her.

Glad for å høre så mange versjoner. Etter veldig mange symptomer i uke 4 og 5 er denne uka (uke 6) nesten fri. Jeg har ingen andre symptomer enn en meget oppblåst mage (skulle gjerne hatt ømme bryster i stedet! Ser ut som om jeg minst er i 15. uke... ) Får bare krysse fingrene og la naturen gå sin gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må si jeg ble veldig glad for å lese denne linken og se at det er flere som føler det som meg. Jeg har aldri vært gravid før, og vet ikke hva jeg skal vente meg. Jeg tror jeg er ca 7 uker på vei, men fikk aldri mensen etter p-pillen før jeg var gravid så usikker på hvor langt jeg egentlig er. Har tatt tre tester og alle er positive, men har nesten ingen symptomer. Kanskje litt uvel inne i mellom, kanskje litt øm i puppene og litt trett, men ikke mye så dette kan og være mer for at jeg tenker etter. Hadde aldri trodd at jeg skulle si det, men skulle nesten ønske jeg var mer dårlig, slik at jeg kunne følge meg mer gravid. Nå går jeg rundt og hele tiden er redd for at alt ikke står bra til, selv om jeg ikke har noen spesiell grunn til det. Det å være gravid føles også ganske så uvirkelig og i og med at jeg går rundt med frykt for at det ikke skal gå bra så klarer jeg enda ikke glede meg over dette.

 

Det eneste "gravidsymptomet" jeg har mye av er menssmerter og stikninger. Jeg har og vondt i korsryggen. Selv om jeg vet at slike smerter er normale synes jeg det er ubehagelig og frykter noen ganger at det ikke kun er normale symptomer, men tegn på at noe er galt fatt.Men krysser hender og tær for at alt står bra til og at jeg blir mamma til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...