Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Har bestillt time til det når jeg er 36+2, blir en gang i uka i to uker og så to ganger i uka frem til fødselen. Har aldri prøvd dette før så lurer veldig på om det har noen effekt? Hva er deres erfaringer med det?
Trollkatt Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Med mitt første barn, merket jeg ikke noe særlig selv, men siste runden med akupunktur før fødselen, sa akupunktøren at hun kjente jeg kom til å føde i løpet av uken. Det stemte, men jeg vet ikke om det var flaks eller ikke. Jeg fødte da tre dager etter termin. Vet ikke om det hadde noen innvirkning på fødselen heller. Babyen var ute 22 timer etter at vannet gikk. Jeg hadde en lang passiv åpningsfase (kl 5-22.30), og en temmelig heftig aktiv fase (22.30-01.30), og pressrier i halvannen time. Hadde nok presset ut ungen på kortere tid om hodet hennes ikke hadde stanget mot skambeinet lenge. Tok aku før andre fødsel og, og da hadde jeg masse kynnere etter hver omgang. Hadde fryktelig mye maserier i flere uker før fødselen. I tillegg hjalp det ikke på modningen, jeg gikk med 1 cm åpning ganske lenge, og ble strippet to ganger før fødselen endelig satte i gang 12 dager etter termin. Da var livmoren min så sliten av alle maseriene at pressriene bare dabbet av, og jeg måtte trykke ut ungen på egen hånd. Hadde for øvrig samme opplegg andre gangen, med en lang passiv fase og en relativt kort aktiv fase. Er litt usikker på om jeg skal ta akupunktur denne gangen. Vet jo ikke hvor mye effekt det hadde. Akupunktøren min ble for øvrig sjokkert over at jeg ikke fødte før 12 dager etter termin andre gangen, for hun påsto også den gangen at hun kjente at det var like før. Så hun tok sjansen på å dra på ferie uten å gi meg en runde til med nåler.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2008 Takk for langt svar Hadde en lang og tøff fødsel forrige gang som endte med at de tok vannet, satt drypp og at jeg såvidt unngikk akutt ks (bare flaks)... Har en jm som gjerne kjenner etter modning to uker før termin fordi jeg har så mye smerter og sover ekstremt dårlig så hadde håpet at akupunktur kanskje hadde gjort noe med modningen til da så det hadde vært sjangser for å bli strippet
Trollkatt Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Det er jo uansett verdt et forsøk, ettersom det åpenbart fungerer bra for mange Du får ikke gjort noen skade heller. Hvis du skulle oppleve det samme som meg, med maserier, så er det jo bare å kutte ut. Jeg fortsatte jo med akupunkturen, men vet jo som sagt ikke om det var årsaken. Er stor tilhenger av akupunktur, det har hjulpet meg med mye rart. Blant annet hjalp det meg til å sove bedre, og alle isjiassmertene mine forsvant.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Får bare satse på at det fungerer, akupunktøren skal en uke til kina rett før jeg skal dit så håper han plukker opp noen nye triks der nede Vet han har vært der flere ganger før for å bli kurset så han har et godt rykte på seg, satt igang mange fødsler har jeg hørt
oslo *20.05.06* Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Jeg tok akupunktur med førstemann - og har tro på at det hjalp meg. Vet jo ikke hvordan det ville gått uten...men lever i troen på at det virket og tar det denne gangen også. Forrige fødsel gikk gikk veldig fort. Åpningsfasen var over på ca 30min, og så var det bare å presse! Det er uansett verdt et forsøk syns jeg! Lykke til med alt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå