Gå til innhold

Hvordan få 3-årigen til å sove mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner så forferdelig tidlig. I dag var hun oppe kl. 05.30. Altfor tidlig! Vi prøver å legge henne tidlig, men klokka blir som regel 19.30 før hun sovner. Hadde ikke gjort noe om hun var ferdig uthvilt når hun våkner, men det er hun langt i fra. Hvor mye sover deres 3-åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lagt henne halv åtte i en periode nå, da våkner hun vanligvis mellom 7 og halv 8 om morran. Men, så har hun også tulla endel etter leggetid og klokka har fort blitt halv ni, ni før hun har sovnet og da er hun jo ganske så trøtt halv åtte morran etterpå. Er litt i tvil nå for tiden, men har begynt å gå på badet klokka 7 igjen og av to dager på rad (hvor hun da har sovnet før 8) har hun våknet halv sju ene dagen og så vekket jeg henne halv åtte i dag.

Men! Jeg har "lurt" henne endel morgener ved å si at det ennå er natt, men at hun kan ta opp ei bok hvis hun ikke får sove (når hun feks våkner halv sju - jeg er dårlig om dagen, så det er IKKE ei tid å stå opp på, hehe). Da har hun skrudd på nattbordlyset sitt, og lest i 15-30 min til. Har også vurdert sånn "klokke" som man kan stille på når skal skifte mellom natt-kanin og dag-kanin. Hun er forøvrig veldig stolt av seg selv når hun har vært "flink" å ikke rope om morran, selv om det tok ei ukes tid "øving" før hun skjønte poenget.

Skrevet

han her er 3.5år,han sover stortsett 12timer hver natt.merker at hvis han sovner sent så våkner han tidligere å det blir ikke en god dag.men ikke alltid like enkelt å få han i seng.

Skrevet

Jeg prøver også å lure henne ved å si at det ennå er natt, men hun sovner ikke igjen. I dag hadde hun kanskje sovnet igjen, men pappaen står opp kl. 6 og da var det gjort!

Skrevet

Når datteren vår på nå 4 1/2 år var 3 år fikk hun "Bunny clock", med en kanin som sover og står opp på det klokkeslettet vi har stillt den på. I starten stillte vi den på halv syv, nå står den på 07. Det funker ! Kan godt hende hun våkner før, men det er helt stille på rommet hennes til kaninen står opp. Skal kjøpe sånn til lillebror også når han er større, han er også en morgenfulg....

Skrevet

Blir 3 i november, sover mellom 12 til 13 timer om han har hatt en vanlig bhg dag. Men det har ikke alltid vært sånn, bestemoren hans mener han tar igjen det fortapte han aldri sov da han var baby....hehehe...sov nemlig ALDRI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...