Gå til innhold

er pinnekjøtt greit å spise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt på pinnekjøtt i morgen, og plutselig sier ei venninne at det kan jo ikke du spise nå.. aldri hørt det er noe fare med det.. noen som vet??? takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i det! Er jo kokt jo! Kjør på! *namnam*

Skrevet

Helt trykt å spise. Spurte legen sist je var gravid!

Skrevet

eneste må vel være hvis du er plaget med vann i beina, pga saltet.

Men ellers kan jeg ikke tenkte meg det skulle være noe problem. det er jo kokt i over 2 timer før servering.

Skrevet

pinnekjøtt er ikke noe problem! hun blander sikkert med fenalår eller noe! for det er rått, og må ikke spises!

men alt kjøtt som er kokt, kan spises :oD kos deg!! ble litt missunelig:D

Skrevet

Hehe, 2 timers varmebehandling burde gjøre kål på det som måtte være av lusk der :P

Skrevet

Det er jo kokt, og absolutt ikke farlig å spise..

Skrevet

Pinnekjøtt koker i flere timer så det re hvertfall ikke farlig, men jeg har spist fenalår også jeg.....hvor står det at det er farlig??? Har aldri hørt om det i de andre svangerskapene mine heller. Noe nytt de har funnet ut kanskje.

Skrevet

Fenalår er spekemat, og spekemat er man i følge matportalen anbefalt å holde seg unna som gravid, pga risikoen for Toxoplasmose og Listeria

Skrevet

Fenalår er jo hverken kokt eller stekt, så går under "man skal ikke spise kjøtt som ikke er varmebehandlet".

Skrevet

....BORTSETT fra fersk SUSHI:D:D:D:D

hadde ikke klart meg uten:D Namme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...