Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Nå er jeg straks 26 og har to barn.... Leste et innlegg her om hvor fælt det er å ikke ha oppklevd å reise halve jorda rundt for unge mødre osv osv... Hadde ikke jeg fått barn hadde jeg vært død mest sannsynelig... Så da hadde jeg sikkert aldri opplevd å reise rundt halve jorda uansett.. Jeg kan fortsatt få en helg fri og dra på hytte tur og fylle skikkelig med venner.. Men jeg setter faktisk mer pris på å være i ski bakken med barna og lære de å stå på ski, se de vokse opp, se at de har det bra, bade med de, gå turer osv osv. Før så var jeg veldig ego da jeg akkurat fikk barn (Ikke første året) Men da jeg fikk kjæreste.. Har dårlig samvittighet for at jeg skjøv sønnen min litt bort da.. KJæresten min var det viktigste i livet mitt da, men jeg forsømmte ikke min sønn, men gledet meg heller til han skulle legge seg sånn at jeg kunne være med kjæresten min... Men nå etter at jeg fikk nr 2 så setter jeg så mye mer pris på barna mine :-) Angrer ikke ett sekund :-) Planlegger å dra til Australia, har tenkt til å hoppe i fallskjerm også, går faktisk an å gjøre det selv om du har barn :-) Er ikke situasjonen det kommer an på men hvordan du takler den, så det så :-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 OMG!! Da jeg var 16 visste jeg ikke hva sex var engang! Var for opptatt med trening, skole og venner til engang å ense gutter.. Ja, man lever hvert sitt liv. Du elsket morsrollen fra ung alder. Jeg elsket friheten til å gjøre som jeg selv ville. Ville ikke byttet den for alt i verden. Tipper at du og ikke ville byttet bort barnet ditt for alt i verden. Klarer du å respektere meg for mine valg, skal jeg så sannelig kunne klare å respektere dine valg!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg fikk også barn tidlig. Har absolutt aldri hatt noen problemer med å respektere og forstå at andre har valgt og velger noe annet. Men det har vært utrolig vanskelig den andre veien. Svært lite respekt og forståelse for mine valg. Mange er svært nedlatende ovenfor unge mødre. Dessverre! Har litt med norge og nordmenn å gjøre tror jeg. Vi tåler liksom ikke det som faller utenom A4-rammen. Flott at du kan respektere oss, for vi respekterer i aller høyeste grad deg!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Soesteren min ble ogsaa mor relativt tidlig (19). Det var planlagt og oensket, og hun og barnefaren giftet seg. Hun har faatt hoere utrolig mye stygt pga sitt valg, mens jeg som valgte aa vente til jeg ble 28 med aa faa barn har aldri hoert noe negativt om det fra folk, saa jeg tror absolutt HI har rett i at folk har stoerst vansker med aa akseptere at noen synes det er greit aa bli mor ung :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå