Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Noen av dere førstegangsfødende som velger å gå på d? Hvor "nødvendig" er det? Vil det hjelpe mye under fødselen?
saga1 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg er førstegangsfødenede og har vært på svangerskapskurs. Jeg vet ennå ikke hvor mye det hjelper under fødsel, men jeg fikk mange flotte tips og god veiledning. I tillegg synes jeg at mannen min hadde veldig godt av det. Jeg fikk også skikkelig omvisning på vanlig fødestue og på "fødeloftet" som vi har her i Stavanger. Det var vel verd... Blir spennende og se om jeg har bruk for det under fødsel da...
Lilja121 Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg har vært på kurs på riksen og syntes det var veldig nyttig. Skulle nok klare å komme meg gjennom en fødsel, men er veldig glad for at jeg tok kurset. Det svarte på en hel del spørsmål, og ikke minst på spørsmål jeg ikke visste at jeg hadde! Det var også veldig greit å få et inntrykk av hvordan praksisen er på det sykehuset jeg skal føde på og få en omvisning på føden og barsel.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 hvilket svangerskapskurem var det? Hvem var det som holdt det? Skal også føde SUS, fikk en lapp av jordmor med masse forskjellige svangerskapskurs, men aner ikke hvilket jeg skal velge...
Mamman til Ovedie Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Skal føde på Ahus og var derfor på svangerskapskurs der. Samboeren min var veldig skeptisk til dette. Han trodde vi bare ville møte de kommende mødrene, og ble selvfølgelig glad da han så at alle fedrene også var til stede. Gjennom utdannelsen min har jeg mye anatomi og fysiologi så for meg var det ikke så veldig mye å lære. Men veldig godt med en skikkelig repetisjon. Samboeren derimot lærte masse nytt og har i ettertid sagt at han er veldig glad for at han ble med likevel :-) Han kommer stadig med nye spørsmål som vi må finne ut av.. Og vi ser nå frem til den store dagen .. I dag 41 dager igjen til termin :-) Tiden går veldigfort :-)
husmus &2 Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Vi skal på kurs på Riksen i slutten av september. Det er der jeg skal føde også, så jeg synes det var greit å ta et kurs samme sted. Vet ikke hvor nyttig det blir, men synes det er greit å få med seg allikevel.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Jeg har i likhet med Lilja121 og husmus, vært på svangerskapskurs på Riksen og synes det var greit å få litt informasjon om spesielt dette med når man skal reise innover, når fødselen er igang. Greit å få en omvisning der man skal føde også, for man har ikke tid til det når tiden er inne, antar jeg - i så fall vil jeg nok ikke legge merke til så mye. Synes jeg fikk mye nyttig informasjon og ble ennå mer beroliget. - anbefales iallefall om du er førstegangsfødende slik som meg c",)
incoming- nr 2 *fødeklar* Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 vet ikke hvor "nødvendig" det er.. jeg skal ikke på svangerskapskurs.. skal kansje ha omvisning på føden, men jeg har sagt at det ikke er nødvendig, men det blir om de har tid liksom.. finner jo alt ut før eller siden likevel, og man får jo den hjelpen vi trenger når vi kommer dit uansett.. og alle vet jo i teorien hva som skal skje.. så jeg bestemte meg for og ikke ta det kurset..
Gjest Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Noken som kunne tenke seg å hatt eit lite "nett-svangerskapskurs"? Fortelle kva ein gikk gjennom, fikk sjå, vart fortalt osv.osv.? Her skal dei nemleg ikkje starte opp med svangerskapskurs før om nokre veker, og då er det temmeleg nær termin, så er godt muleg vi ikkje rekk det sa jordmor. Men at ho skulle gi oss ein gjennomgang på nest neste skjekk (ikkje på neste skjekk, men gangen etter), viss det vart ein skjekk då. For det var jo godt muleg at eg har fødd før den tid. Så kunne tenke meg å vite litt kva ein går gjennom, sjølv om det ikkje blir det same som eit svangerskapskurs. (Skal kanskje på omvisning på sjukehuset ein dag, om dei har tid ein dag vi har tid.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå