Gå til innhold

Snart kan vi fyre i peisen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi kjøpte huset var det ikke mindre enn tre ildsteder på det samme pipeløpet i samme etasje. Vi tok bort to av dem og står igjen med én peis. Foran den peisen lå det noen ubehandlete grove skiferplater som vi ikke ville ha. Vi skulle ha en glassplate foran og da jeg hadde glassmester her i annet ærend, snakket jeg med ham om det. Han klødde seg i hodet og sa han ikke klarte å tegne en mal og at vi derfor ikke kunne bestille den av ham. Greit nok, det kunne vi jo fikse et annet sted. Månedene gikk fra januar og plutselig var det april uten at vi hadde kunnet fyre i det hele tatt. Vil jo ikke ha svimerker på den nye lyse parketten. Nå er det plutselig høst igjen og kanskje jeg denne gangen klarer å fikse den malen før hele vinteren har gått. Så vanskelig kan det vel ikke være???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet på en prikk hva du mener! Vi har en kobberplate under ovnet på hytta og den kom vi faktisk så lant til at vi fikk bestil en ny. Men han blikkenslageren kom aldri med tilbake melding og nå husker jeg ikke engang hvor vi bestilte den......

Så - til neste år kanskje?

Skrevet

vi har en sånn kobberplate forran vår ovn, og det er ikke fint, men vi beholder den enn så lenge, for nå har vi rett og slett begynt å fyre vi :-)

koselig og varmt og fint og alt!... men dog i en stygg ovn, med en stygg kobberplate under :-)

Skrevet

Maudmannen har ingen tro på at vi skal få det til denne vinteren heller. Jeg håper ikke han er lur nok til å tro at han lurer meg med den slags utsagn... Uansett hvor lur han er, så får det meg til å skulle gjøre det selv i morgen og bestille plate uten at han vet om det ;-)

Skrevet

De der mennene trenger da ikke å bry seg en tøddel om noe som helst... vi fkser det da mye fortere selv :-)

Familieråd er herved avskaffet :-)

Skrevet

Byråkrati er bare tull ;-) Jeg har tro på opplyst enevelde. Når beslutningene som tas er til alles beste, er det ikke en gang nødvendig med opplysningsplikt :-D

Skrevet

Amen!

derfor fylles huset til randen av polakker, og vips på en snei så har vi fått bygget den boden som skulle bygges, og skapdørene er øyeblikkelig bestilt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...