Gå til innhold

Dere som legger på dere mye i svangerskapet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere ekstremt mye eller??

Klarer liksom ikke å skjønne det, har 2 venninner som la på seg over 40kg , de spiste hele tiden..

Jeg var superkvalm og spiste derfor sånn passe mengder, jeg la på meg rundt 10 kg begge gangene..var nede i min vekt etter 6 uker, mens mine venner sliter fortsatt 4 år etter..hvis det er spising som er årsaken til stor vekt økning, hvorfor spise så mye??? Det er jo ikke bra fr babyn heller, den også blir jo overvektig på en måte...

Bare lure....????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg spiste egentlig helt normalt. La allikevel på meg 19 kg! Mye av det der går i arv, skjønner du.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 11 kg hittil i svangerskapet er 21 uker på vei.

Spiser mye mindre nå enn før jeg ble gravid, men drikker utrolig mye mer vann!

Puppene mine har gått fra en liten C til en F cup og ingen klær passer lenger..

Huff.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 30 kilo begge gangene, men det er mest vann.

Skrevet

La på meg nesten 30kg med mine 2 første...men overspiste gjorde jeg ikke, kanskje derfor alt bare "rant" av igjen rett etter fødsel. Er nok mye værre om man spiser på seg alle kg ja. Jeg er ikke stor fra før og spiste i perioder mindre når jeg var gravid. Men mye gener med i bildet her og, alle på morsiden min har lagt på seg mye. Denne gangen blir det ikke så mye for meg, kanskje fori jeg spydde opp ALT de 6 første mnd...spiser lite nå og, men kg raser opp da, ender nok mellom 15-20kg +...men er ikke redd, det går kjapt av...+ mye vann.

Skrevet

Det skal sies at det er nok enkelte som "tar litt av" og tenker at nå kan jeg spise hva jeg vil for "jeg spiser jo for to".. Men for mange er dette noe som er utenfor deres kontroll - jeg var sterk kandidat til å legge på meg mye da jeg i utgangspunktet var veldig overvektig (95 kg og 157 høy) og ikke hadde det beste kostholdet - men jeg endte med å legge på meg 9 kg i svangerskapet og nå 2 mnd etter at babyen ble født har jeg gått ned til 7,5 kg under startvekten.. Så har du de som er tynne som flis som man tenker at DE kommer ihvertfall ikke til å legge på seg - men så ender de med å gå opp 30 kg allikevel uten at de nødvendigvis gafler i seg mat (ofte er jo en del av vektøkningen væske)..... Man kan med andre ord ikke likestille det med å ha gått opp mye i svangerskapet med å ha spist alt for mye...

Skrevet

Nei..og trimmer mye.Har gått opp 30 kg med alle mine tre..mye vann.Er minus 30 kg etter ca 6-6 mnd nå siste gang.Denne gangen var eg faktisk helt sukkerfri i de 5 første mnd..alikevel gikk eg opp mye.

I vår familie går alle damene myye opp men ingen er overvektig så det går fort av igjen.For meg er det heller et mysterium hvordan enkelte kan gafle i seg og alikevel legge på seg lite!!

Skrevet

La på meg nærmere 20kg begge gangene. Spiste nok mer enn vanlig, særlig godis. Har ikke gjort barna overvektige da de har vært ca. 3 kg begge to ved fødsel.

Har forøvrig vært svært slank før jeg ble gravid begge gangene. Kanskje den økte appetitten var et tegn på at kroppen trengte litt mer å tære på.

Skrevet

Jeg la på meg ganske masse på slutten siden jeg fikk avangerskapsforgiftning, en verldig alvorlig svangerskapsforgiftning. La på meg nesten 30 kg.

Jeg veide vel 65 da jeg ble gravid, nå veier jeg 86. Så har ikke gådd ned igjen, er noen år siden jeg fikk min sønn. Han er 5. Det må sies at jeg utviklet en alvorlig svangerskapsdepresjon, siden jeg ble alene med omsorgen og hadde et kjempe tøft svangerskap. Tror ikke det hjalp på at jeg var ung og veldig naiv og uviten. Trodde det skulle gå så lett, det var da ingen sak det å ha barn. Var 18, nå har jeg mer mellom ørene og er gravid igjen. Denne gangen går det mye lettere.

Jeg er mer rustet til å klare forandringene som vil komme :) Til nå har jeg ikke lagt på meg, men er bare 6 uker på vei :) Så får se hvor mye jeg går opp denne gangen.

Skrevet

Jeg la paa meg 25 kg uten at jeg spiste spesielt mye. Jeg spiste i hvertfall veldig sunt for jeg syntes fett og soett smakte kvalmt og de siste mnd av svangskapet var det liksom ikke plass til mat. Men jeg var veldig tynn paa forhaand, kanskje det har noe med det aa gjoere. Legen min mente det ikke var noe aa bekymre seg for i hvertfall :)

Skrevet

Jeg la på meg 20 kg + begge gangene. Nei, jeg spiste ikke ekstremt, men med invalidiserende bekkenløsning, så er det begrenset hvor mye man kan bevege seg.

Kan informere deg om at alle kiloene forsvant etter fødsel og bmi'en min er atter 20. Hva er din normale?!

Skrevet

Jeg la på meg nesten 30 kg det förste svangerskapet og nesten 20 kg det andre. Og ja, jeg spiste litt mer enn vanlig, drakk f.eks veldig mye melk.

Men, alt og mere til rant av i löpet av det förste året. Jeg er av de heldige som har blitt tynnere etter jeg fikk barn. :) Har alltid vaert litt lubben.

Skrevet

la på meg 30 med første jeg da,men hadde netopp tatt av meg ti kg før det og de gikk veldig fort på igjen.spistenormalt.sliter enda etter de 4 årene jeg,med svangerskapene.fikk mye vann i kroppen også.andre la jeg på meg 16 kg. ca med vann i kroppen på slutten.nå er jeg 21uker på vei og bare lagt på meg 4 kg. faktisk:)men det kommer nok mye mer og kansje vann i tilegg også.

Skrevet

Spiste nok ikke mer enn vanlig, men la på meg 20 kg (veide 53 da jeg ble gravid). Jeg spiste litt sunnere enn før til og med, var opptatt av å få i meg nok vitaminer og mineraler. Ofte noe snop på kvelden da, men tok ikke helt av ;)

Gutten min veide 3370, ble født 3 dager etter termin.

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

La på meg 30 kg, og innrømmer med glede at det helt og holdent er min egen feil. Jeg spiste som en gris, og nå sitter jeg her, halvfeit og angrende... =P

Skrevet

Jeg la på meg ca 30 kg.

Hadde tvillinger og MYE vann ( 3+ i ødem).

Veide meg den dagen vi dro til sykehuset for igangsetting og den dagen vi kom hjem fra sykehuset. -20 kg på 10 dager...

De siste 10 forsvant ila 6 uker, men kom dessverre ganske fort tilbake igjen.

Spiste ikke mye i graviditeten, men fikk sinnsykt søtsug av ammingen.

Den feilen skal jeg ikke gjøre igjen!

Skrevet

Jeg lever stort sett etter Lindbergs kostanbefalinger og holder meg i normalt god form, men eser likevel ut når jeg er gravid. Skjønner ikke helt hvorfor, men vet at hormonbalansen min kommer kraftig i ulage pga svangerskap. Virker som om denne ubalansen også medfører at jeg eser ut bare jeg ser et korn sukker :-(

Skrevet

jeg har et vannproblem. anklene mine forsvinner og det gjør kinnbeina også. det er ikke fett når man legger på seg 5 kg på 2 dager etter å ha hatt oppkast:-))

Skrevet

Nå var jeg overvektig da jeg ble gravid.Spiste som før,dessverre ikke så sundt,la på meg 8kilo.Venninna mi som er lita flis la på seg 25kg,mye vann.Tror noe av dette er arvelig.

Skrevet

Jeg la på meg 40-50 kilo, spiste utrolig mye men klarte liksom ikke helt å la være, var så sulten. Men fikk ikke en overvektig unge og etter ett år har jeg nå slanket av meg de kiloene;)

Skrevet

Inntil 20 kg er vel ganske "normalt", og mye av dette kan være vann i kroppen som renner ut igjen ganske fort. Men jeg skjønner heller ikke at folk klarer å legge på seg mer enn 20 kg de 9 mnd det tar å ruge på en baby.

For det første er man jo så dårlig de første mnd, at mat nesten var det siste jeg tenkte på. Var glad hvis jeg klarte å få ned en skive loff hver dag de første mnd. Etterhvert som magen vokser, og halsbrannen tar en, er det jo ikke særlig fristende å overspise heller.

Skrevet

Det kommer veldig ann på hvilken kropsfassong du hadde før du ble gravid også. F.eks ta meg, jeg hva veldig tynn, jeg gikk opp nesten 30 kilo og hadde en sunn graviditet. Jeg spiste normalt, jeg koste meg og spiste det jeg hadde lyst på. Selv om jeg gikk opp 30 kilo fikk jeg en helt normal baby på 3600 gram. Og jeg var nede i min "Normal"m vekt etter 3 måneder.

Det er mange faktorer som spiller inn, og jeg lurer jo litt på hvor oppøyst du egentlig er for å komme med et sånt innlegg.

Skrevet

Før graviditet : 59kg

Ved innleggelse to uker på overtid : 78kg

Veiing dagen etter fødsel : 67kg

4-5mnder etter fødsel og til dags dato : 60-61kg

Spiste sunt og variert hele svangerskapet jeg.

Skrevet

Jeg har lagt på meg mer enn jeg vil hittil. (11 kg, 25 uker) Jeg spiser akkurat som jeg gjorde før graviditeten, men problemet er jo at jeg ikke har kunnet bevege meg like mye som før pga bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...